arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

سید هادی خامنه‌ای: سرپیچی از دستور خدا تنها مربوط به کم‌حجابی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: بعضی افراد محترم یا نیمه محترم گناه را به همان گناه‌های مورد نظر خود محدود دانسته‌اند و گفته‌اند که کم حجابی یا بدحجابی عامل زلزله و کمبود آب است در حالی که گناه این است که ما یک کار فنی را متناسب با روش‌های علمی پیش نبریم.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه‌ای در مراسم عزاداری دهه اول محرم در حسینیه دارالزهرا (س) با بیان این‌که غالباً استبداد نخبگان ریشه در منافع شخصی خودشان دارد، گفت: هرچند که نام این کارها را شایسته سالاری بگذارند اما این موضوع ریشه در منافع شخصی‌شان است که امروز هم در جامعه شاهد آن هستیم.
 
سیدهادی خامنه‌ای: سرپیچی از دستور خدا تنها مربوط به کم‌حجابی نیست
 
وی افزود: مبارزه با جهل و نادانی یکی از مهمترین موارد در مبارزه امام حسین (ع) است و یکی از مسائل مربوط به این موضوع، چیرگی احساسات است که احساسات بر خرد چیره شود . در این زمینه لازم نیست راه دوری هم برویم، کما اینکه این موارد را امروز هم می‌بینیم، به این صورت که عده‌ای پای منبر کسی بدون اینکه به حرف‌های خطیب گوش کنند، می‌آیند و شعار می‌دهند و می گویند مرگ بر فلانی و سخنرانی سخنران را هم نیمه کاره می‌گذراند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با بیان اینکه کسانی به قرآن برای توجیه کارهای زشت‌شان ارجاع می‌دهند، گفت: آنان با استناد به قرآن برای اهداف خودشان عمل می‌کنند که اگر جواب دهد، قرآن از نظرشان خوب است و اگر نه، قرآن هم از نظرشان خوب نیست.

خامنه‌ای تأکید کرد: وقتی مسئولیت‌های بزرگ به افراد کوچک و کوتوله سپرده شود و کار گِل به افراد بزرگ سپرده شود آنگاه دیگر نمی‌توان شاهد تحقق عدالت بود که مثالهای متعددی هم برای این مورد در جامعه ما وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر فضا، فضای روشنی باشد کسی مشکلی برای شناخت حق پیدا نمی‌کند، اظهار کرد: اگر این چنین نباشد کار برای شناخت حق سخت می‌شود و افرادی هم هستند که با روشن شدن فضا برای رهایی مردم از جهل مشکل دارند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام تاکید کرد: بعضی افراد محترم یا نیمه محترم گناه را به همان گناه‌های مورد نظر خود محدود دانسته‌اند و گفته‌اند که کم حجابی یا بدحجابی عامل زلزله و کمبود آب است در حالی که اگر واقعا اینطور بود که الان اروپا باید بارها نابود می‌شد.

خامنه‌ای تاکید کرد: منظور از گناه یعنی سرپیچی از دستورات خدا و دستور خدا تنها منحصر به یک مورد نیست. بزرگترین دستور خدا اجرای عدالت و پرهیز از دروغ و تمام اعمال و رفتاری است که از خانواده دروغ باشد از قبیل اتهام، غلو، بی صداقتی در عمل، گفتار و کار که یک نمونه این است که اگر کسی شایسته یک مسئولیتی نیست نه خودش قبول کند و نه او را به آن کار بگمارند. آیا در جامعه ما اینگونه است؟ آیا دیدید در جامعه ما مردم نسبت به یکدیگر احترام بگذارند، احقاق حق کنند از بالا تا پایین جامعه؟ و اگر به منفعت‌شان بود دروغ نگویند و تهمت نزنند؟

وی افزود: گناه این است که ما یک کار فنی را متناسب با روش‌های علمی پیش نبریم. الان این بحث در جامعه ما مطرح است که کمبود آب به دلیل سدسازی‌های بی رویه است که اگر چنین اتفاقی در هر جایی رخ دهد همین پیش خواهد آمد.

وی افزود: اینکه  خانمی تار مویش مشخص است این گناه صغیره و در حد خودش است اما آنچه که نعمت خدا را از ما می گیرد همین ناشکری‌ها است که نعمت‌ها را نمی‌شناسیم و قدرشان را نمی‌دانیم و طبیعت از ما روی گردان می‌شود. ما الزامات اکوسیستم را رعایت نمی‌کنیم و آن را نمی شناسیم و این مسائل پیش می آید.

خامنه‌ای ادامه داد: در راه اندازی امور مردم عمدا تاخیر می‌کنیم در حالی که در خارج کسانی که به کارهای تولیدی و خدماتی و تجارتی می‌پردازند وقتی به مراکز مراجعه می کنند در اسرع وقت کار انجام می‌شود و مسئولان آن‌ها را رهنمایی می‌کنند اما اینجا تاخیرهای عمدی و رانت خواری و مسائل دیگر وجود دارد و چنین جامعه‌ای وقتی بیشتر در این مسیر پیش رود، بیشتر در معرض سقوط قرار می‌گیرد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به خطبه‌هایی از نهج‌البلاغه مربوط به بازپس گیری اموال بیت المال که به ناحق خرج شده باشد، گفت: آیا امروز این همت هست که اموالی که از بیت المال رفته است و صرف کارهای بیهوده شده، بازگردانده شود؟ آیا کسی را می‌شناسید که امروز مسئولیت‌ها را به نزدیکان خود نسپرده باشد و به دورترین افراد به همان چشمی نگاه کند که به نزدیکان خود نگاه می کند؟ اگر این طور بود که جامعه ما گلستان می شد و مشکلی پیش نمی آمد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان