arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶

فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا ابقا شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«جوزف دانفورد» ژنرال آمریکایی روز چهارشنبه موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس سنای آمریکا برای تصدی دوباره سمت فرماندهی ستاد مشترک ارتش این کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری ای‌بی‌سی، کمیته خدمات مسلح سنا هم ساعتی پیش صلاحیت وی را برای تصدی این سمت تایید کرده بود و این موضوع پس از آن به سرعت در صحن علنی این مجلس به رای گذاشته شد.
 
دوره دوساله نخست دانفورد 30 سپتامبر امسال (هشتم مهر) پایان می‌پذیرد. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه او را مجدد نامزد تصدی این سمت کرده بود.
 
با این حال این ژنرال آمریکایی که از محبوبیت به نسبت بالایی در میان نمایندگان دمکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا برخوردار است، روز گذشته (سه شنبه) در جمع نمایندگان سنا برخلاف برخی مواضع دولت ترامپ سخن گفت.
 
در شرایطی که رئیس جمهوری آمریکا و مقام‌های تحت امر او از جمله «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد پیوسته و بدون توجه به گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پی القای عدم پایبندی تهران به برجام هستند؛ دانفورد گفت که واشنگتن هیچ گزارشی دال بر نقض برجام از سوی ایران دریافت نکرده است.
 
وی با این حال همسو با دیگر مقام‌های آمریکایی مدعی شد که گرچه برجام تاکنون به اهداف خود در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران دست یافته؛ اما تهران همچنان به آنچه که او فعالیت‌های زیان بار در منطقه خواند، ادامه می‌دهد.
برچسب ها: آمریکا ، ستاد مشترک ، ارتش
نظرات بینندگان