arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶

فرمانده مرزبانی ناجا: با وجود اتفاق نامبارک در کردستان عراق، مرزهای کشور در امنیت کامل است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قصرشیرین- ایرنا- فرمانده مرزبانی کشور گفت: با وجود اتفاق نامبارک در اقلیم کردستان عراق، مرزهای جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری و اقتدار مرزبانان و روحیه بالای مرزنشینان در امنیت کامل است.

سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی در حاشیه سفر به شهرستان قصرشیرین در گفت و گو با ایرنا با تسلیت ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) افزود: در هفته دفاع مقدس از مرزهای غربی کشورمان از جمله استان کرمانشاه و منطقه عمومی قصرشیرین بازدید از مرزها انجام شد.
 
وی اظهار داشت: مرزبانان در مرزهای حوزه ثلاث باباجانی، پرویزخان، آخ داق و خسروی روحیه بسیار بالایی دارند و از آمادگی کامل برای حراست از مرزها و مقابله با هرگونه ناامنی برخوردارند.
 
وی بیان کرد: روحیه مرزبانان و رزمندگان با توسل به اهل بیت (ع) و اتکال به خداوند عالی است و آماده مقابله با هرگونه ناامنی احتمالی در نوار مرز هستند.
 
وی گفت: با وجود اقدام های صورت گرفته از سوی ستاد عتبات عالیات و ستاد اربعین، نیروی مرزبانی نیز با مشارکت سایر دستگاه ها آماده ارائه خدمت به زائران در ایام اربعین هستند.
 
فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: مرزبانی از آمادگی رزمی عملیاتی و اجتماعی برای بحث خدمات رسانی در ایام اربعین برخوردار است و هم افزایی بسیار خوبی با مرزبانان کشور عراق در این زمینه نیز وجود دارد.
 
سردار سرتیپ پاسدار رضایی با بیان اینکه مرز رسمی خسروی از قدمت بسیار بالایی برای تردد زائران به عتبات عالیات برخوردار است، اضافه کرد که در مجموع با هماهنگی و اقدام های انجام شده ، این مرز امسال در ایام اربعین به روی زائران بازگشایی می شود.
 
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت مرز رسمی خسروی برای صادرات کالا و مبادلات مرزی، بیان کرد: هم اکنون روزانه شاهد صادرات 500 کامیون کالا از طریق این مرز به عراق هستیم و مرزبانی در کنار سایر دستگاه های مسئول در مرز نیز تسهیلات بسیار خوبی برای فعالیت های اقتصادی ایجاد کرده است.
 
وی از تلاش تمامی مرزنشینان غیور کرد که همگام با مرزبانان در برقراری امنیت مشارکت فعالانه دارند، قدردانی کرد.
 
سردار سرتیپ پاسدار رضایی در ادامه با اشاره به وظیفه مرزبانی ناجا در راستای شعار سال 'اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال' گفت: وظیفه ما مقابله با ناهنجاری های قاچاق است و در کل مرزها این امر را در دستور کار داریم و از جمله در مرزهای استان کرمانشاه و کردستان نیز اقدام های موثری دراین زمینه صورت گرفته است.
 
وی تشکیل قرارگاه مقداد در مرزها را در راستای مقابله با قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: با تلاش های انجام شده در این زمینه، کشفیات کالاهای قاچاق امسال در مقایسه با سال گذشته در مرزهای کشورمان به 11 برابر رسیده و موضوع را در زمینه کالاهای هدف با شدت دنبال می کنیم.
 
وی بیشترین کشفیات کالاهای قاچاق را مربوط به مرزهای آبی بوشهر، هرمزگان و شمال غرب بیان کرد و افزود: وظیفه ذاتی مرزبانی حفظ مرزها است ولی موضوع مقابله با کالای قاچاق نیز در کنار وظایف ذاتی ما در دستور کار است.
 
شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه با بیش 186 کیلومتر مرز با عراق دارای 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی است.
نظرات بینندگان