arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶

وزیر دفاع ترکیه: اقدامات بازدارنده در مقابل تهدیدهای شمال عراق انجام می‌دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع ترکیه با اشاره به "افزایش چشمگیر شمار تروریست‌ها در شمال عراق" گفت، ترکیه اقدامات بازدارنده را در قبال تهدیدهای روزافزون از سوی این مناطق به کار خواهد گرفت.

به گزارش انتخاب، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ترکیه گفت، پروژه تاسیس دولت جدید در شمال عراق، جهان را وارد گردابی می‌کند که راه خروجی ندارد و درگیری‌هایی را شعله‌ور می‌سازد که می‌تواند دارای بعد جهانی باشد. وی به حساسیت اوضاع در شمال عراق به ویژه اینکه این منطقه دربرگیرنده ترکیبی از نژادها و مذاهب مختلف است، اشاره کرد.

نور الدین جانیکلی، معاون نخست وزیر ترکیه
 جانیکلی به این مسئله اشاره کرد که رفراندوم اقلیم شمال عراق و اقداماتی که برای اعلام استقلال به دنبال خواهد داشت، آغاز مرحله‌ای بی پایان برای جنگ‌هایی است که تاثیر منفی بر کل جهان دارد.

وزیر دفاع ترکیه اظهار داشت: ترکمان‌ها در استان کرکوک عراق ساکنان واقعی این شهر هستند که از سال 2003 سیاست مهاجرت سیستماتیک علیه آنها دنبال می‌شود. تنها ترکمان‌ها نیستند که در معرض این سیاست قرار گرفته‌اند بلکه این امر تمامی گروهها و نژادها را شامل می‌شود، بجز نژاد مشخصی که به منظور تغییر ترکیب جمعیتی کرکوک به این مکان جذب می‌شوند.

وی تاکید کرد، همه‌پرسی اقلیم شمال عراق کاملا با قانون اساسی عراق که درمورد تمام مردم این کشور اجرا می‌شود و همه مناطق آن را در برمی‌گیرد، مغایرت دارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان