arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶

شمار قربانیان واژگونی قایق مسلمانان میانمار به ۶۰ نفر رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آژانس بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل احتمال داد بیش از ۶۰ مسلمان روهینجایی به دنبال غرق شدن قایق‌شان در سواحل بنگلادش کشته و مفقود شده باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت امروز (جمعه) به خبرنگاران در ژنو گفت: تعداد کشته شدگان تایید شده در پی این رویداد در حال حاضر ۲۳ تن است به طوری که ۱۵ تن در ساعات اولیه و هشت جسد دیگر کمی بعد از آب گرفته شده‌اند.

همزمان با سیل جدید مسلمانان روهینجایی که از عملیات نظامی ارتش میانمار به طرف بنگلادش فرار می‌کنند،‌ پلیس بنگلادش امروز اعلام کرد: در جریان غرق شدن یکی از قایق‌های مسلمانان روهینجا در سواحل این کشور بیش از ۴۰ آواره روهینجایی از میانمار مفقود و مرگ ۲۰ تن از آنها تایید شده است.

پلیس بنگلادش افزود: ۱۲ جسد از ۲۰ جسد شناسایی شده متعلق به کودکان است در حالی که ۲۷ تن از این رویداد جان سالم به در برده و بیش از ۴۰ تن دیگر مفقود هستند.

عبدالکلام یکی از نجات یافتگان این رویداد، گفت: دست کم ۱۰۰ تن سوار بر این قایق بودند در حالی ۵۰ تن آنها شامل کودکان بودند. بودائیان مسلح حدود یک هفته پیش به روستای ما آمدند و ذخیره آذوقه‌های ما را خالی کردند.
برچسب ها: میانمار ، مسلمانان
نظرات بینندگان