arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶

حشد شعبی: همه‌پرسی استقلال کردستان غیرقانونی است / آزادسازی عراق تا پایان سال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«احمد الأسدی» سخنگوی حشد شعبی با بیان اینکه همه پرسی استقلال اقلیم کردستان غیرقانونی است، گفت: پیش‌بینی می شود که تا پیش از پایان سال جاری میلادی خاک عراق به طور کامل از تصرف داعش خارج شود.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه المیادین، «احمد الأسدی» سخنگوی حشد شعبی با اشاره به نبرد نیروهای عراقی با داعش گفت: عراق به نیابت از جهان در خط مقدم مبارزه با داعش ایستاده است. 

 
بر اساس این گزارش، وی به همه پرسی استقلال اقلیم کردستان نیز اشاره کرده و گفت: برگزاری همه پرسی اختلاف چندانی با اهداف داعش برای تجزیه عراق ندارد. 

وی افزود: همه پرسی غیرقانونی است و ما با هر اقدامی که منجر به متلاشی شدن عراق بشود، مخالف هستیم. دولت عراق همچنان گزینه های زیادی برای برخورد با جدایی طلبان دارد. دولت عراق اقداماتی را برای مقابله با جدایی طلبان اتخاذ کرده است؛ جدایی طلبانی که با احساسات شهروندان کُرد بازی می کنند.

سخنگوی حشد شعبی افزود: نگران آن هستیم که برگزاری همه پرسی پیامدهای خطرناکی را به دنبال داشته باشد. بکارگیری اقدام نظامی علیه جدایی طلبان آخرین راه حلی است که ممکن است مورد استفاده قرار گیرد چراکه ما از شهروندان عراقی سخن می گوییم.

وی تأکید کرد که بارزانی با بحران داخلی شدیدی روبه رو است و برخی با نحوه مدیریت دیکتاتورمآبانه وی در اقلیم کردستان مخالف هستند.

الأسدی با اشاره به حمایت تل آویو از همه پرسی استقلال اقلیم کردستان گفت: یک طرف توطئه گر به نام اسرائیل در همه پرسی استقلال اقلیم حضور دارد و عراقی ها را تحریک می کند. نقش اسرائیل در این مسأله تجاوزکارانه است. هدف اسرائیل ایجاد هرج و مرج در عراق است. اسرائیل آخرین طرفی است که باید از رعایت حقوق بشر سخن گوید. 

وی گفت: خطاب به کسانی که بر طبق جنگ و فتنه گری می کوبند و هموطنان کرد را از جنگ می ترساننند می گویم: هیچ جنگی در کار نخواهد بود مگر اینکه ضرورت اقتضا کند علیه رهبران جدایی‌طلب اقدام نظامی انجام دهیم. گزینه نظامی مطرح است اما بعید به نظر می رسد مورد استفاده قرار گیرد چراکه راه های سیاسی زیادی برای مقابله با جدایی طلبان وجود دارد.

وی با اشاره به تسلط اقلیم کردستان بر چاه های نفت کرکوک گفت: بارزانی اموال حاصل از از فروش نفت کرکوک را به جیب اقلیم می ریزد. 

الأسدی با اشاره به حضور حشد شعبی در کرکوک گفت: حضور ما در کرکوک کاملا طبیعی و در راستای عملیات آزادسازی الحویجه است. 

سخنگوی حشد شعبی همچنین اظهار داشت: ما در آخر راه مبارزه با داعش قرار داریم. پیش بینی می شود که تا پیش از پایان سال جاری میلادی کار داعش در وجب به وجب خاک عراق تمام شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان