arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۶

اعلام بی طرفی سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره همه‌پرسی کردستان عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در پاسخ به پرسشی درباره موضع این نهاد نسبت به همه پرسی در اقلیم کردستان عراق با یادآوری بی طرفی این نهاد آمادگی برای هرگونه کمک به دولت بغداد و اربیل در صورت نیاز و درخواست، مردم این کشور را به پرهیز از تنش و خشونت دعوت کرد.

به گزارش ایرنا استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز جمعه در کنفرانس خبری گفت که این نهاد همواره آماده رساندن کمک به همه طرف هایی عراقی در صورت نیاز و در خواست بوده و خواهد بود.

دوجاریک ادامه داد: کمیته امداد سازمان ملل در عراق نیز همواره تلاش کرده و خواهد کرد تا با در نظرداشتن بهترین منافع همه مردم عراق از جمله در اقلیم کردستان عمل کند و به همین دلیل همچنان به اقدام ها و فعالیت های خود در همه حوزه ها و بخصوص کمک رسانی های انسانی ، حقوق بشر ، توسعه و پیشرفت و مسائل و نگرانی های سیاسی ادامه دهد.
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل توضیح داد:یان کوبیش نماینده ویژه دبیر کل در عراق نیز در گفت و گوی دیروز خود با وزیر خارجه عراق این مساله را با او در میان گذاشته و در گفت و گو های مداوم خود با مسئولان در بغداد و اربیل نیز به آن ها اشاره و آمادگی خود را برای هر گونه کمک به طرفین اعلام کرده است.

دوجاریک همچنین از تعهد بغداد و اربیل مبنی بر تلاش در جهت حفظ جان مردم این کشور و بخصوص ساکنان اقلیم کردستان وجلوگیری از هر گونه تنش و درگیری و یا نقض حقوق مردم این کشور قدر دانی کرد و همصدا با مسئولان عراقی از جمله مردم اقلیم کردستان را به آرامش و پرهیز از هر گونه تنش و درگیری دعوت کرد.

همه پرسی در اقلیم کردستان عراق با واکنش های گسترده منطقه ای و جهانی روبه رو شد.
نظرات بینندگان