arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۰

علت تضعیف ارزش دلار آمریکا چیست؟

امریکا تلاش دارد مشکلات اقتصادی خود را با چاپ بی رویه دلارهای بدون پشتوانه، کاهش دهد، اما همین امر، باعث تضعیف بیش از پیش دلار امریکا و مخدوش شدن اعتبار آن در تجارت جهانی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مرکزی خبر نوشت: امریکا تلاش دارد مشکلات اقتصادی خود را با چاپ بی رویه دلارهای بدون پشتوانه، کاهش دهد، اما همین امر، باعث تضعیف بیش از پیش دلار امریکا و مخدوش شدن اعتبار آن در تجارت جهانی شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، دن کالینز، کارشناس اقتصادی امریکایی که بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری تایگر در چین است گفت، من اخیراً مقاله ای منتشر کرده ام که در آن برملا کردم، چاپ بی رویه اسکانس های دلار امریکا به دستور دولت فدرال و توسط بانک مرکزی این کشور، به خصوص در چند سال اخیر، باعث بی ارزش شدن این واحد پولی شده، و سرمایه گذاران و شرکت های بین المللی متوجه شده اند که پشتوانه ی دلار امریکا در حال تضعیف بیش از پیش است.

دن کالینز افزود، من در مقاله یاد شده همچنین پیشی بینی کرده ام که واحد پولی یوانِ چین، بزودی جایگزین دلار امریکا در بسیاری از معاملات بین المللی و ذخایر ارزی جهانی شود.

حتی دولت چین تلاش دارد، از ذخایر ارزی دلار امریکا که در اختیار دارد، به میزان قابل توجهی بکاهد.

دولت چین اخیراً سیاستی تهاجمی و فعال را برای تبدیل یوان به ارز بین‌المللی، و واحد پولیِ مرجح، برای تجارت و معاملات جهانی، آغاز کرده است.

همچنین چین، پیمان‌های تبادلات ارزی با پانزده کشور دیگر امضا کرده که این سیاست نیز در راستای، بین المللی کردن واحد پولی یوان چین است.

این کارشناس اقتصادی در خاتمه اضافه کرد، گزارش‌های اقتصادی اخیر نشان می دهد سهم واحد یوان چین در تجارت‌های بین المللی در سال 2010 میلادی، فقط یک درصد بود، اما همین رقم در سال جاری میلادی به هفت درصد، افزایش یافته، که افزایش چشمگیری در طول فقط یک سال محسوب می شود.

اکنون چین تلاش دارد تمامی قراردادهای تجارت جهانی خود را که قبلاً با دلار امریکا انجام می داد، با واحد یوان، انجام دهد.
نظرات بینندگان