arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۶

واکنش دفتر العبادی به موضع آیت‌الله سیستانی در مخالفت با همه‌پرسی: تاریخی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای از مخالفت آیت‌الله سید علی سیستانی مرجعیت عالیقدر این کشور با همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان، استقبال کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از الفرات نیوز، دفتر حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، با صدور بیانیه‌ای، بر حمایت خود از مواضع آیت‌الله سید علی سیستانی مرجعیت عالیقدر این کشور در مخالفت با همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: ما از مواضع مرجعیت عالیقدر دینی در راستای حفظ وحدت کشور و حاکمیت قانون اساسی بسیار قدردانی می‌کنیم و این مواضع در حمایت از موضعی است که حیدر العبادی نخست‌وزیر در مخالفت با جدایی و تجزیه اتخاذ کرد.

دفتر العبادی با اشاره به افزایش مخالفت‌ها با همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان در بالاترین سطوح بین‌المللی و محلی، مخالفت مرجعیت عالیقدر این کشور با همه پرسی را موضعی تاریخی و مسئولانه توصیف کرد.

آیت‌الله سیستانی طی پیامی که از سوی نماینده خود در کربلا در نماز جمعه قرائت شد، با جدایی اقلیم کردستان از این کشور مخالفت کرده و از مسئولان کردستان خواست به خاطر مردم این اقلیم به اصول قانون اساسی بازگردند.

همه پرسی غیر قانونی جدایی اقلیم کردستان سوم مهرماه برگزار شد که که این اقدام یکجانبه از سوی دولت مرکزی عراق، کشورهای منطقه و بین‌المللی و مجامع جهانی مورد انتقاد قرار گرفته و بر غیر قانونی بودن آن تاکید شده است.
نظرات بینندگان