arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۶

العبادی خطاب به مردم کردستان: اجازه هیچ آسیبی به شهروندان کردمان را نمی دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق شنبه شب متعهد شد که از شهروندان کرد عراقی دربرابر هرگونه حمله احتمالی که در نتیجه همه پرسی اقلیم کردستان عراق و بروز تنش بین این منطقه و دولت مرکزی ایجاد شده است، دفاع کند.
 
العبادی خطاب به مردم کردستان: اجازه هیچ آسیبی به شهروندان کردمان را نمی دهیم
 
به گزارش انتخاب، العبادی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: از شهروندان کرد به مانند دیگر شهروندان عراقی دفاع خواهیم کرد و اجاز هیچ گونه حمله ای علیه آنها را نخواهیم داد.

نخست وزیر عراق در توئیت دیگری خطاب به مردم کردستان این کشور افزود: شما شهروندان اصلی کشور هستید، هرگز اجاز نمی دهیم که آسیبی به شما برسد و با همدیگر از عوائد و درآمدهای کشور بهره مند می شویم.

وی همچنین ضمن اعلام آغاز مرحله دوم عملیات آزاد سازی شهرستان الحویجه عراق تصریح کرد: نیروهای نظامی ما پیروز خواهند شد.

العبادی در توئیت دیگری درخصوص کنترل منابع نفتی در دست دولت مرکزی عراق هم نوشت: سلطه دولت مرکزی بر ذخایر نفتی بدان خاطر صورت می گیرد که حقوق کارمندان کردستان عراق به صورت کامل پرداخت شود.

مشاور نخست وزیر عراق که خواست نامش فاش نشود، در پاسخ به سوالی درباره ماهیت این حمله گفته است: حمله شامل حمله خارجی و نیز داخلی می شود.

همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق دوشنبه سوم مهرماه (25 سپتامبر) با وجود مخالفت های بین المللی، منطقه ای و دولت مرکزی عراق و مغایرت آشکار با قانون اساسی این کشور و قوانین بین المللی، در مناطقی از شمال عراق شامل استان های اربیل، سلیمانیه و دهوک و مناطق مورد نزاع از جمله کرکوک و خانقین برگزار شد.

دولت مرکزی عراق در پی برگزاری یک جانبه همه پرسی اقلیم کردستان عراق، با ممنوع کردن تمامی پروازهای بین المللی به اربیل و سلیمانیه خواهان تحویل فرودگاهها و معابر مرزی به دولت مرکزی شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان