arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۶

تیلرسون: ترامپ خط قرمزی در خصوص کره شمالی ترسیم نکرده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«رکس تیلرسون» وزیر امورخارجه آمریکا که چند روزی است برای رایزنی با مقام‌های چینی به پکن سفر کرده، عصر شنبه (به وقت محلی) در ادامه جنگ لفظی اخیر واشنگتن با پیونگ یانگ گفت: رئیس جمهوری هیچ خط قرمزی در خصوص کره شمالی ترسیم نکرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری سی‌بی‌اس، وی مدعی شد که آثار تحریم‌های بین‌المللی روی اقتصاد کره شمالی به تدریج در حال نمایان شدن است و پکن فعالانه برای افزایش فشارها با واشنگتن همکاری می‌کند.
وزیر امورخارجه آمریکا گفت، سیاست این کشور همچنان خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و نه تغییر رژیم حاکم بر آن است و واشنگتن همچنان تمایل به اتخاذ مسیر دیپلماسی دارد.
وی با این حال تاکید کرد که هنوز هیچ تصمیمی در خصوص گفت وگوی مستقیم با پیونگ یانگ گرفته نشده است. حتی هنوز آنقدر پیشرفت نداشته‌ایم که ببینیم باید درباره چه مسائلی صحبت کنیم.
وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: اگر کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) دست از شلیک موشک بردارد، کمک‌ کننده است. اگر کره شمالی هسته‌ای شود، آخرین کشور هسته‌ای منطقه نخواهد بود. 
وی بار دیگر تاکید کرد، واشنگتن سه راه ارتباطی مستقیم با پیونگ یانگ دارد و از آن‌ها برای هماهنگی در خصوص مذاکرات احتمالی استفاده خواهد کرد.
تیلرسون ادامه داد: اگر به یک توافق هسته‌ای با کره شمالی دست یابیم، توافق سستی مانند برجام نخواهد بود.
جنگ لفظی میان سران آمریکا و کره شمالی از ماه‌ها پیش شدت گرفته است. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در یکی از آخرین نطق‌های خود ترامپ را «پیر دیوانه» خطاب کرد و رئیس جمهوری آمریکا هم در سخنرانی اخیرش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد کیم را «مرد موشکی» خواند.
پیونگ یانگ به تازگی ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و موشک‌هایی را شلیک کرد که برای نخستین بار در سال‌های گذشته از حریم هوایی ژاپن گذشت.
این موضوع زنگ خطر را برای ژاپن، کره جنوبی و دیگر متحدان واشنگتن در منطقه به صدا درآورد و تنش‌ها را افزایش داد.
برچسب ها: کره شمالی ، تیلرسون
نظرات بینندگان