arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

علی کریمی: از درخشان چیزی جز پرونده‌های اخلاقی ندیدم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم فوتبال نفت گفت: آقایان هر سال آلترناتیو همه مربیان لیگ برتری هستند.

به گزارش خبرآنلاین؛ علی کریمی که امروز او را به تمرین نفت راه نداده بودند گفت: یک روز با علی دایی این کار را کردند و یک روز با خدادادعزیزی. تا چیزی هم درست نشود وضعیت همینگونه خواهد بود. باید از راس نوک هرم که فدراسیون است درست شود. امروز این اتفاق افتاده و تا زمانی که فوتبال ما با این شیوه اداره می‌شود همین است که می‌بینید.شما خبرنگاران طوری از این اتفاقات تعجب می‌کنید که انگار تا به حال چنین مسئله‌ای را در فوتبال ما ندیده‌اید و انگار اولین بار است این موضوع را می‌بینید. مطمئنا این موضوع اولین بار نبوده و آخرین بار هم نخواهد بود.

کریمی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه با بی‌اعتنایی می‌شد این مسئله را به گونه‌ای دیگر حل کرد، تصریح کرد: اگر من به این آدم بی‌اعتنایی کنم آنها در سبک و سیاق خودشان وارد فوتبال می‌شوند. عکس یادگاری می‌گیرند، مصاحبه می‌کنند و بعد هم می‌روند اما از این خبرها نیست. شاید کسانی باشند که جلوی آنها بایستند اما من تا آخر حقم را می‌گیرم. بنشینید و ببینید چه می‌کنم.
وی اظهار داشت: تعویض مربی در همه جای دنیا قانونی دارد. این فقط بحث خود من نیست اما بدعت بدی می‌شود. یک روز با یک مربی قرارداد می‌بندند و دو روز بعد که می‌بینند او با سبک و سیاق آنها یکی نیست کنارش می‌گذارند و هزار برچسب هم به او می‌زنند و به سراغ مربی دیگری می‌روند. باید قوانینی در این زمینه وجود داشته باشد. فکر می‌کنم زمان عزیزمحمدی بود که اگر مربی قرار بود برکنار شود باید با او ابتدا تسویه حساب می‌کردند و بعد به سراغ مربی دیگری می‌رفتند اما الان اینکه چطور این قرارداد ملغی شده را باید از مسئولان سازمان لیگ بپرسید. اگر آن قانون بود چرا اجرا می‌شد و جالب اینجاست آقای تاج آن زمان نائب رئیس فدراسیون و کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال بود. چطور آن زمان این قانون خوب بود اما الان بد شده است؟ بحث من این است که از این به بعد نباید شاهد چنین بدعت بدی باشیم.
کریمی افزود: اجباری در کار نیست. هر کسی دوست دارد می‌تواند در تمرینات شرکت کند و هر کسی هم که دوست ندارد نمی‌تواند این کار را انجام ندهد. خودتان می‌دانید من در حال حاضر هنوز سرمربی نفت تهران هستم و بازیکنانی که امروز به تمرین آمده بودند قصد تمرین داشتند. اصلا ابلاغیه‌ای به دست آنها نرسیده بود که بخواهند آنها را جریمه کنند.
کریمی تاکید کرد: این بازیکنان یک گروه دارد که ساعت و زمان تمرینات در آن هماهنگ می‌شود. مدیریت باشگاه می‌توانست حکم سرمربیگری درخشان را در آن گروه منتشر کند که بازیکنان بدانند از فردا زیر نظر فلان مربی تمرین کنند.
وی تاکید کرد: یکسری از بازیکنان به محل تمرین آمدند و اگر هیچ کسی هم نمی‌آمد من امروز در تمرین شرکت می‌کردند چون وظیفه‌ام به عنوان سرمربی این بود که در محل تمرین حاضر شوم. امیدوارم برای بازیکنانی که امروز به محل تمرین آمدند مشکلی پیش نیاید. فقط این را بگویم مطمئن باشید اگر بازیکنان فوتبال پشت هم باشند هیچ کسی نمی‌تواند مقابل آنها بایستند و حق آنها را بخورد. من در مورد بازیکنان کل فوتبال صحبت می‌کنم.اگر آنها پشت سر هم باشند و ازیکدیگر حمایت کنند حق‌شان به سادگی خورده نمی‌شود. البته با این آقایان و این مدیریتی که ما می‌بینیم اگر شرایطش را داشتند با این قوانین لیگ هر ۲۱ بازین را اخراج می‌کردند و ۲۱ بازیکن جدید دیگر می‌آوردند!

وی در خصوص اینکه حمید درخشان مدعی شده علی کریمی افتخار دهد و در کنار او حضور داشته باشد، گفت: من در این سال‌ها از حمید درخشان چیزی در مربیگری ندیدم. ولی ظاهرا این آقا پرونده‌هایی در کمیته اخلاق دارد و داستان‌هایی در آنجا برایش درست شده که بهتر است به آنها پاسخ دهد.

وی افزود: تعجب من این است کمیته اخلاقی که مدعی است به همه پرونده‌ها رسیدگی می‌کند چطور به این پرونده‌ها رسیدگی نکرده است. مگر می‌شود من (علی کریمی) آلترناتیو همه مربیان لیگ برتر باشم. من اسم نمی‌برم ولی آقایان خودشان می‌دانند منظورم با چه کسی است. متاسفانه اعتماد به نفسی برخی خیلی بالاست و معمولا این حرف‌ها را به خودشان نمی‌گیرند.

وی تاکید کرد: پرونده آقایان در کمیته اخلاق خاک می‌خورد اما حکم صادر نمی‌شود. اما تا همسر فلان بازیکن فوتبال عکسی را در صفحه شخصی‌اش منتشر می‌کند بلافاصله حکم او می‌آید. لااقل دلیل و منطق بیاورند چرا این اتفاقات می‌افتد. اگر قرار است یکسری پرونده در کمیته اخلاق جمع شود و رایی صادر نشود خیال همه را راحت کنید. در این بین تنها نیکبخت واحدی بنده خدا ضرر کمیته اخلاق را دید و به قول معروف حبسش را کشید واین هم از بدشانسی این بازیکن است.
نظرات بینندگان