arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

عارف: رشد شاخص‌ها در استان تهران نامتوازن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در استان تهران با رشد نامتوازن شاخص‌های توسعه مواجه هستیم، گفت: باید شاخص‌های توسعه در استان تهران به صورت متوازن محقق شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در آیین تکریم سیدحسین هاشمی استاندار سابق تهران و معارفه مقیمی استاندار جدید گفت: امروز در این جلسه از یکی از مدیران متعهد و دلسوز نظام تقدیر خواهیم کرد که انگیزه‌های معنوی و  نگاه ارزشی که در خدمت به مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند، بسیار برجسته است. مهم‌ترین ویژگی ایشان ویژگی اخلاقی است که در همه تصمیمات و موضع‌گیری‌های ایشان قابل مشاهده است.

وی افزود: سیدحسین هاشمی دلسوز و وقت‌گذار بوده که این ویژگی رمز موفقیت ایشان در اداره استان تهران بوده است. لذا به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان تهران از زحمات ایشان تشکر می‌کنم و امیدوارم در هر سنگری که خدمت می‌کنند، خداوند به ایشان توفیق بدهد.

رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جایگزین ایشان یعنی جناب آقای مقیمی نیز سابقه ارزشمندی در بازسازی مناطق جنگ‌زده داشتند و در هر سنگر و پستی که بودند با آرامش، تعهد و وفاداری به ارزش‌ها خدمت کرده‌اند. ایشان در سمت قائم‌مقامی وزیر کشور در دوره قبل زحمات بسیاری کشیده‌اند و با توجه به اینکه آقای هاشمی تصمیم گرفته بودند سنگر خدمت را تغییر بدهند، تلاش بسیاری شد تا جناب آقای مقیمی عهده‌دار تصدی استانداری تهران شوند.

عارف در تشریح شرایط استان تهران افزود: متاسفانه در داخل استان تهران با رشد نامتعادل شاخص‌ها در مناطق مختلف مواجه هستیم. به شکلی که توازن شاخص‌ها در استان تهران کاملا نگران‌کننده است. شاخص‌های استان تهران در امر توسعه نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مناسبی ندارد. چالش‌هایی که در این استانداری است، همانند بحران آب که یکی از چالش‌های اصلی کشور نیز محسوب می‌شود، در استان تهران رتبه نخست را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از چالش‌های جدی استان تهران گفت: آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف از جمله طلاق در استان تهران با وضعیت نگران‌کننده‌ای مواجه شده است. حاشیه‌نشینی، مسائل محیط زیستی و بافت‌های فرسوده امروز در استان تهران از چالش‌های جدی است. سهم اقتصاد دانش‌بنیان از اقتصاد ملی باید به بیش از 50 درصد می‌رسید و در این میان سهم اصلی توسط استان تهران محقق می‌شد اما امروز در این حوزه استان تهران وضعیت خوبی ندارد،‌ هرچند نسبت به گذشته شاهد بهبود بوده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بازسازی اماکن عمومی به ویژه‌ ماکن ورزشی مورد توجه قرار بگیرد. امروز مترو مساله مهمی است و پرونده آن باید با یک برنامه زمان‌بندی مشخص به سرانجام برسد. باید مشخص شود که برای شهرستان‌های استان تهران قطار بین شهری اجرایی خواهد شد یا مترو؟ این تصمیم باید در دوره جدید اتخاذ شود.

عارف با تاکید بر همراهی مجمع نمایندگان استان تهران و شورای شهر تهران در جهت توسعه این استان گفت: توسعه تهران باید به صورت جدی مدنظر قرار بگیرد البته مطالبات مردم بسیار زیاد است به ویژه حوزه معیشت و اشتغال مهم‌ترین دغدغه آنها محسوب می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما احکام فرادستی مشخصی در این زمینه داریم که می‌توان محور فعالیت‌ها و تلاش‌های ما قرار بگیرد.
برچسب ها: عارف ، استان تهران
نظرات بینندگان