arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

پزشکیان: دریاچه ارومیه صرفا با اختصاص بودجه احیا نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد: دولت با اختصاص اعتبار، برای احیای دریاچه ارومیه مصمم است، اما دریاچه صرفا با اختصاص بودجه احیا نمی‌شود.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در خصوص منابعی که به آب کشور مربوط است، تصمیم می‌گیرد، اظهار داشت: استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و همچنین مناطقی که آب آنها به دریاچه ارومیه می‌ریزد باید با همکاری نهادهای اداری و مردمی، مصرف آب را به نحو احسن مدیریت کرده و از هدر رفت آب در محدوده دریاچه جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح مصرف منابع آبی و نوع کشت، افزود: اگر نحوه‌ مدیریت و مصرف آب تغییر نیابد، مشکل بی آبی به همین سادگی جبران نمی‌شود چرا که رفته رفته نزولات آسمانی کاهش می‌یابد.

نماینده تبریز با اشاره به گسترش زمین های کشاورزی اضافه کرد: آب مصرفی این زمین ها به شکل صحیح مورد استفاده قرار نگرفته و اکثر آبیاری ها به صورت سنتی انجام می‌گیرد که اگر این روش ها اصلاح شود تا حدودی می‌توان در مصرف بهینه آب اقدامات موثری انجام داد.

نایب رئیس مجلس اظهار امیدواری کرد که با همت مضاعف مردم و مسئولان دریاچه ارومیه احیا شود.
 
پزشکیان درخصوص استاندار جدید آذربایجان شرقی اظهار داشت: آقای خدابخش دارای سوابق مدیریتی خوبی بوده و امیدوارم در برنامه های آتی در این استان موفق شود.

وی در خصوص برنامه های تبریز ۲۰۱۸ افزود: برنامه های تبریز ۲۰۱۸ توسط دولت تصویب و مقرر شده با حضور استاندار جدید آذربایجان شرقی و دولت جلسه ای برگزار شود تا برنامه هایی که برای این رویداد تاریخی در نظر گرفته شده است، اجرایی شوند.
نظرات بینندگان