arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

وزیر کشور: رژیم صهیونیستی آشکارا حامی بهم زدن مرزهای منطقه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور اعلام کرد که رژیم صهیونیستی آشکارا حامی بهم زدن مرزهای منطقه است .

به گزارش انتخاب، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید استان ایلام طی سخنانی اظهار داشت: در منطقه ای قرار داریم که رژیم صهیونیستی آشکارا حامی بهم زدن مرزهای منطقه است، آنها بعد از جنگ ٨ سال و تحریم های فراوان و ایجاد طالبان و القاعده و داعش و خون ریزی و جنگ در منطقه که تمدن و اخلاق و زندگی مردم را از بین بردند شکست خوردند و دنبال توطئه های جدید هستند و آن هم توطئه برهم زدن مرزهای منطقه است ولی قطعا نخواهند توانست این توطئه را پیش ببرند چون اراده مردم منطقه امروز با شناختی که هم از آمریکا و رژیم صهیونیستی دارند و هم از جریان های انحرافی و غلط دارند حتما به دنبال راه صحیح خواهند رفت همان راهی که ایران اسلامی دارد برای آنها با حمایت مردم ترسیم می کند.
 
وزیر کشور :رژیم صهیونیستی آشکارا حامی بهم زدن مرزهای منطقه است

وی افزود: ما در این شرایط باید قدرتمندانه تر از قبل عمل کنیم، طبیب حاذق دردهای ما که مقام معظم رهبری صادر کردند بحث اقتصاد مقاومتی است.

وزیر کشور با بیان اینکه تحقق رشد 8 درصدی و پاسخ مناسب به یک میلیون و 300 هزار جویای کاری که وارد بازار کار می شوند تنها با بودجه عمومی دولت امکان پذیر نیست، تصریح کرد: باید برای انجام کارهای عمرانی استانداران روش های تأمین سرمایه از منابع منطقه ای، ملی و بین المللی بیابند و گروه های مشورت تأمین سرمایه داشته باشند.

 رحمانی فضلی ادامه داد: الحمدالله با رفع معضلات بین المللی در بخش تحریم ها و اجرای برجام گام بلندی در حوزه تأمین سرمایه خارجی برداشته شده است هرچند آمریکایی ها کارشکنی می کنند، هرچند آمریکا کشورهای دیگر را تحت فشار قرار می دهد و هر چند رسما بر خلاف تعهدات بین المللی و اخلاقی که در مقابل همه تلویزیون های دنیا آمدند و مصاحبه کردند دارند زیر قول خود می زنند و دارند بازی را به هم بزند ولی ما با همه این شرایط کار را به گونه ای پیش بردیم که نسبت به قبل گام های بلندتری را شاهد هستیم که برداشته شده است و در این مسیر قطعا تلاش خود را خواهیم کرد که در حوزه تأمین سرمایه خارجی بیشترین توفیق را داشته باشیم و این یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وزیر کشور با بیان اینکه استاندار جدید ایلام باید سیاست ها و برنامه های دولت را پیگیری کند، گفت: ویژگی که آقای رئیس جمهور و دولت برای وزارت کشور و استانداران تعریف کرده بحث توسعه استانها است زیرا استانهای کشور ظرفیت و پتانسیل توسعه را دارند و همین استان ایلام نیز در 10 سال آینده در همه ابعاد در مسیر پرشتاب توسعه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری و ایجاد مراکز تولیدی در این استان با بهره وری بالا و موفقیت صددرصدی روبه رو خواهد شد، تصریح کرد: استان ایلام نیز در بخش نفت و گاز و صنایع پایین دستی در آینده حرف اول را خواهد زد. همچنین با سدهایی که دراین استان در حال احداث بوده و زمین هایی که زیر کشت می رود و منطقه آزادی که برای این استان پیش بینی شده و تصویب خواهد شد همه این ها به شتاب رشد این استان کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رشد استان ایلام از میزان رشد متوسط کشور بالاتر بوده است، اظهار داشت: ما باید برای توسعه همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و ... تلاش کنیم هر چند اولویت اول کشور و این استان بحث اقتصاد و اجرای اقتصاد مقاومتی است و این تکلیفی است که رهبر معظم انقلاب به دولت، سایر قوا و دستگاه های اجرایی و حاکمیتی ابلاغ فرموده اند.

وزیر کشور با بیان اینکه شورای تأمین استان ایلام در بحث امنیت و آرامش موفق عمل کرده است، گفت: این استان که در ایام اربعین حسینی میزبان زائران برای تردد به کشور عراق است توانسته در سال های اخیر اقدامات بسیار چشمگیری در تأمین امنیت زائران داشته باشد و این کار با همکاری مسئولان استان، بسیج، سپاه، ارتش، قوه قضائیه و ... حاصل شده است بنابراین امنیت بسترساز فعالیت های اقتصادی است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه استان ایلام از نظر سیاسی دارای وضعیت خوبی است و مشارکت سیاسی مردم مطلوب بوده است، خاطرنشان کرد: تقویت احزاب و گروه ها، افزایش مشارکت مردم، حمایت از سازمان های مردم نهاد در حوزه سیاست داخلی باید مدنظر استاندار باشد؛ همچنین استاندار باید از همه سلایق سیاسی در پیشبرد برنامه ها استفاده کند البته اختلاف نظرها وجود دارد و همین موضوع نشان دهنده وجود دموکراسی در کشور است.


وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملت در انتخابات ریاست جمهوری بر سر صندوق ها حاضر شدند و جریان ها و گروه ها و نامزدها نیز برنامه های خود را ارائه دادند و مردم نیز در فضایی آزاد و در بستری قانونی و فضایی امن آقای روحانی را و دولت تدبیر و امید را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه در جریان انتخابات نیز برنامه دولت تدبیر و امید نقد شد و حتی فراتر از نقد هم صورت گرفت افزود: مردم در چارچوب عقلانیت و در فضایی آزاد دولت تدبیر و امید و آقای روحانی را انتخاب کردند و برنامه های ایشان از زمانی که رأی مردم به او داده شد برنامه همه مردم تلقی می شود و از زمانی هم که حکم ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تنفیذ قرار گرفت برنامه کل نظام تلقی می شود بنابراین ما وزرای دولت و همه استانداران و فرمانداران باید برنامه های دولت را پیش ببریم.

وی ادامه داد: مبنای ما برای انتخاب مدیران در حوزه های مدیریتی این است که باید برنامه های دولت تدبیر و امید که مردم به آن رأی دادند را پیگیری کند البته این برنامه ها متعلق به 80 میلیون ایرانی است.

وزیر کشور تأکید کرد: مدیران استانی باید با شرط قبول برنامه های دولت مسئولیت بپذیرند، معیار سنجش افراد برای پذیرش مسئولیت همانطور که آقای روحانی فرمودند بحث اعتدال است که این مدیران باید در انجام کارها و امور اعتدال را رعایت کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: برای ما اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل فرقی ندارد و ملاک نیست بلکه هر کدام از اینها که می خواهند باشند باید تابع مشی اعتدالی باشند زیرا اعتدال عین عقلانیت و راه حل منطق حل مسائل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما برای تک تک استان ها شاخص های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... تعریف کرده ایم و بر اساس همین شاخص ها هر سه ماه یکبار فعالیت استان ها را ارزیابی می کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان