arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

فرار سخنگوی کاخ سفید از سوال درباره حمل سلاح

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خنگوی کاخ سفید حاضر به پاسخ دادن به این پرسش که آیا حادثه لاس وگاس از نظر رئیس جمهوری آمریکا ضرورت وضع قوانینی را برای کنترل حمل سلاح در این کشور به وجود نیاورده است؟، گفت که ترامپ ترجیح می دهد فعلا به جای پرداختن به گفت و گو بر سر موضوع اسلحه به عزاداری و تسلی خاطر بازماندگان این حادثه بپردازد.

به گزارش ایرنا، «سارا هاکبی سندرز» دیروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری کاخ سفید در پاسخ به این پرسش که آیا حمله مسلحانه یکشنبه در شهر لاس وگاس رئیس جمهوری را برای وضع قوانین نیرومندتر در جهت کنترل بیشتر سلاح از جمله تحقیقات در مورد سوابق متقاضیان حمل اسلحه به تکاپو نینداخته است؟، گفت: آنچه در لاس وگاس اتفاق افتاد تراژدی غیر قابل وصفی است که ترامپ ترجیح می دهد فعلا به دلجویی از بازماندگان این تراژدی و عزاداری برای قربانیان آن بگذراند و آنچه را که او 'مجادلات سیاسی' برسر کنترل سلاح خواند به بعد موکول کند.
 
سخنگوی ترامپ با نادیده گرفتن تکرار حوادثی نظیر حادثه لاس وگاس در سال های اخیر از جمله حادثه تروریستی سن برناردینو کالیفرنیا، قتل عام کودکان در مدرسه سندی هوک و نظایر آن ها که با انگیزه های مختلف و با استفاده از سلاح های خود کار صورت گرفته این طور استدلال کرد که از آنجا که هنوز حقایق زیادی در مورد این وقایع روشن نشده بحث درباره سیاست های مربوط به حمل اسلحه زود و بی معنی خواهد بود.
 
ترامپ در ماه ژوئن سال گذشته اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا را بخاطر تیراندازی در یک کلوپ شبانه در شهر اورلاندو فلوریدا به باد انتقاد شدید گرفت و به این دلیل که او حاضر به بکار بردن تعبیر اسلام افراطی در رابطه با این واقعه نشده بود، خواستار استعفای او شد.
وی که بار ها دولت قبلی آمریکا را به ناتوانی در حفظ امنیت این کشور متهم کرده بود حالا با واقعه ای روبه رو شده که مرگبار ترین کشتار جمعی تاریخ معاضر آمریکا شناخته شده است.
 
حمله مسلحانه یکشنبه شب فردی مسلح به جمعیتی که برای شرکت در جشنواره موسیقی در شهر لاس وگاس در ایالت نوادای آمریکا گردآمده بودند دستکم 58 قربانی گرفت، مرگبارترین حادثه تیراندازی و کشتار گروهی در تاریخ ایالات متحده از پایان جنگ دوم جهانی تاکنون به شمار می رود.
برچسب ها: ترامپ ، لاس وگاس
نظرات بینندگان