arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

واکنش عضو شورای شهر اصفهان به قطع درختان دانشگاه هنر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست گفت: اگر موضوع قطع درختان دانشگاه هنر اصفهان صحت داشته باشد و دلیل قانع کننده‌ای برای این قطع واصل نشود، شورای شهر به عنوان مدعی العموم از عاملان شکایت و معاونت خدمات شهری نیز به موضوع ورود خواهد کرد.

علیرضا نصر اصفهانی در گفت و گو با ایسنا در خصوص قطع درختان در دانشگاه هنر اصفهان، اظهار کرد: طبق قانون موضوع نگهداری از فضای در مکان‌هایی که کاربری میراثی دارد و یا در اختیار میراث فرهنگی قرار دارد با شهرداری اصفهان است.

وی افزود: طبق اخبار واصله در دانشگاه هنر اصفهان به قطع برخی از درختان مبادرت شده است و پس از شنیدن این خبر قرار شده است مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز در خصوص این موضوع یک گزارش جامع به شورای شهر اصفهان ارائه کند. اگر موضوع قطع درختان صحت داشته باشد می‌توانیم به صورت مدعی العموم وارد شویم هرچند که تاکنون نیز چندین شکایت از سوی مردم در خصوص قطع این اشجار نیز به دست ما رسیده است و خاطر آن‌ها شدیدا مکدر شده است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای شهر اصفهان، ادامه داد: اگر جواب قانع کننده‌ای از طرف افرادی که مبادرت به قطع کرده‌اند وجود نداشت از طریق معاونت خدمات شهری اصفهان وارد عمل خواهیم شد.

نصر اصفهانی با بیان اینکه در خصوص حفظ فضای سبز شهری در اصفهان امروز به جهت آلایندگی هوای شهر یک تکلیف و وظیفه داریم، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که اکسیژن بیشتری در شهر اصفهان داشته باشیم. چراکه امروز مشکلات متعددی از جمله قیمت بالای زمین‌های داخل شهر برای تملک و تبدیل آنها به فضای سبز و از طرف دیگر کمبود آب یک مانع بزرگ دیگر محسوب می‌شود. به همین دلیل حفظ فضای سبز موجود چه افقی و چه عمودی یک امر حیاتی است و تلاش هم بر حفظ فضای سبز موجود در شهر اصفهان است.

وی گفت: دو بخش فضای سبز در شهر وجود دارد یک بخش فضای سبز در اختیار شهرداری و بخش دیگر فضای سبز در اختیار شهروندان است. بخش دیگری از فضای سبز نیز در اختیار ارگان‌ها است که باید با همکاری شهرداری و با یک کار مشترک نسبت به حفظ این فضاها مبادرت کنند و در واقع ارگان‌ها باید حضور شهرداری برای نگهداری از فضای سبز نهادها را تسهیل کنند چراکه حفظ فضای سبز شهری اصفهان امروز یکی از اولویت‌های مدیریت شهری اصفهان است.

زد و بند سیاسی در موضوعات زیست محیطی و میراثی جایی ندارد

هم‌چنین، مهدی مقدری، عضو شورای شهر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص قطع درختان در دانشگاه هنر و برخورد اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با مسائل، اظهار کرد: بی شک برخی موضوعات در سپهر حکمرانی از زاویه سیاست، جناحی و حزبی قابل تفسیر و اجرا نیست.

وی افزود: مسائل امنیتی، نظامی، محیط زیستی و میراث فرهنگی و حقوق بشری از جمله این موضوعات هستند نه تنها شورای پنجم بلکه حاکمان نیز نباید در قبال آسیب‌هایی از این دست به مسئله از زاویه سیاسی و باندی نگاه کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در قبال موضوعات محیط زیستی و میراثی در دنیای معاصر استانداردها و شاخص‌هایی وجود دارد که همگان باید بدان پاییند باشند. البته مشکلات موجود به واسطه عدم شفافیت و عدم پاسخگویی رخ داده و چنانچه رفتار مدیران و حاکمان زیر ذره بین رسانه‌ها و کنشگران قرار گیرد شاهد بی مهری و اتلاف سرمایه و رفتارهای ضد توسعه پایدار نخواهیم بود.

مقدری در پاسخ به این سوال که کارمندان، ‌استادان و دانشجویان از برخوردهای سیاسی و جناحی شهردار و شورای شهر چهارم با این موضوع گفته اند، برخورد شورای پنجم با این موضوعات در شهر چیست؟ گفت: تردید نکنید در شورای پنجم شهر اصفهان زد و بندهای سیاسی و جناحی در مواجهه با مشکلات، تخریب‌ها و چالش‌های محیط زیستی و میراث فرهنگی جای نخواهد داشت و با صدای بلند و پیگیری هدفمند جلوی چنین مواردی خواهیم ایستاد.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
  
نظرات بینندگان