arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

نخست وزیر ترکیه: ما سپر بلای اروپا در برابر تروریسم بوده‌ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر ترکیه اظهار کرد، این کشور در بی‌ثباتی خاورمیانه بیشترین بها را پرداخت کرده و برای جلوگیری از پیشروی این بی‌ثباتی تا اروپا بهترین عملکرد را از خود نشان داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در نشست منطقه‌ای اروپای سازمان بین‌المللی کار (ILO) گفت، ترکیه نقش مهمی در برقراری صلح و توقف فعالیت‌های تروریستی در منطقه ایفا می‌کند.

ییلدیریم اظهار کرد: ترکیه برای جلوگیری از گسترش تروریسم از سوریه، عراق و خاورمیانه به اروپا و کشورهای حوزه بالکان، اقدامات مهمی انجام داده و برای هر بی‌ثباتی در عراق، سوریه و فلسطین بیشترین بها را پرداخت کرده است.

وی با تاکید بر اقدامات ترکیه برای کاهش هجوم پناهجویان به اروپا از طریق دریای اژه و مسیرهای زمینی افزود: ما این فداکاری بزرگ را انجام می‌دهیم تا دوستان اروپایی ما مجبور به پرداخت بهای این بی‌ثباتی نشوند.

نخست وزیر ترکیه ادامه داد: در حالی که منتظر هستیم تا این اقدامات از جانب اروپا به رسمیت شناخته شود، شنیدن اظهارات توهین‌آمیز و حمایت از طرفداران جنبش گولن و پ.ک.ک ما را سرخورده می‌کند.

دولت ترکیه فتح‌الله گولن و تشکیلات او موسوم به FETO را برای برنامه‌ریزی کودتای ژوئیه سال گذشته در ترکیه محکوم می‌کند. طی این کودتای نافرجام ۲۵۰ تن از مردم کشته و ۲۲۰۰ نفر زخمی شدند.

بیش از ۱۲۰۰ تن از جمله نیروهای امنیتی نیز پس از آنکه پ.ک.ک فعالیت مسلحانه چند ده ساله خود را در ژوئیه ۲۰۱۵ از سر گرفت، جان خود را از دست داده‌اند.
نظرات بینندگان