arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

انگلیس: از ترامپ و کنگره می‌خواهیم پایبندی ایران به برجام را تأیید کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر خارجه انگلیس گفت ما از رئیس جمهور و کنگره آمریکا می خواهیم بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کنند.
 
به گزارش انتخاب، پایگاه اینترنتی وزارت خارجه انگلیس متن سخنرانی آلن دانکن، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور اروپا و آمریکا برای شورای شیکاگو را منتشر کرد.
 
انگلیس: از  ترامپ و کنگره می‌خواهیم پایبندی ایران به برجام را تأیید کنند 
 او در این سخنرانی گفت: ما به شدت از دونالد ترامپ و کنگره آمریکا می خواهیم بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته ای را تأیید و در اجرای برجام سختگیرانه و هوشیارانه عمل کنند.
 
دانکن در سخنرانی خود، کره شمالی، ایران و روسیه را به ترتیب چالش های اول و دوم و سوم سیاست خارجی انگلیس توصیف کرد.
 
او درباره ایران گفت: دومین چالش بزرگ سیاست خارجی، ایران است. من می خواهم کاملا شفاف بگویم که از دیدگاه ما برجام - توافق هسته ای ایران - بهترین راه برای برخورد با مسئله هسته ای ایران است. ایران پیشرفت چشمگیری در توقف برنامه هسته ای و محدود کردن قابلیت های هسته ای خود کرده است.
 
دانکن افزود: ما می خواهیم مزایای توافق هسته ای را حفظ کنیم. ارزیابی ما این است که ایران به برجام پایبند است و عدم تأیید پایبندی ایران به توافق هسته ای، کار را برای مقابله با  نگرانی‌ها و مهار برنامه هسته ای این کشور دشوارتر می کند.
 
معاون وزیر خارجه انگلیس گفت: اگر کسی در مورد مزایای این توافق تردید دارد، باید به لحظه ای فکر کند که این توافق دیگر وجود ندارد. آنگاه ما فقط با یک بحران هسته ای - کره شمالی - روبرو نیستیم و با دو بحران هسته ای روبروییم. این موضوع اهمیت توافق هسته ای را برجسته می سازد.
 
او گفت: این توافق حاصل 13 سال دیپلماسی است و طرف ها را به گونه ای به پای میز مذاکره آورد که قبل از آن ممکن نبود. به همین دلیل است که ما به شدت از رئیس جمهور و کنگره می خواهیم بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته ای را تأیید کنند.  
نظرات بینندگان