arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

چهارمین نفر هم پولانسکی را به تجاوز متهم کرد

یک بازیگر آلمانی «رومن پولانسکی» کارگردان برنده اسکار را به تجاوز جنسی به او در سن نوجوانی متهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چهارمین نفر هم پولانسکی را به تجاوز متهم کرد 
یک بازیگر آلمانی «رومن پولانسکی» کارگردان برنده اسکار را به تجاوز جنسی به او در سن نوجوانی متهم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «رنیت لِنگر» بازیگر آلمانی در گفتگویی که با نشریه نیویورک تایمز انجام داد مدعی شد «رومن پولانسکی» کارگردان سرشناس لهستانی-فرانسوی در دهه ۱۹۷۰ میلادی و زمانی که ۱۵ سال داشته او را مورد تجاوز جنسی قرار داده است.

این چهارمین نفری است که از سالیان گذشته تاکنون به صورت عمومی «پولانسکی» را به تجاوز متهم می‌کند.

این بازیگر آلمانی مدعی شده در سال ۱۹۷۲، پولانسکی از احتمال دادن نقشی به او در یک فیلم صحبت کرده و به همین دلیل در یکی از مسافرت‌ها با او همراه شده است. این بازیگر اسبق اضافه کرد پس از مورد تجاوز قرار گرفتن «پولانسکی» از او عذرخواهی کرده و نقش کوچی در فیلم «چِی؟» به او داده است اما بازهم مورد سوء قصد او قرار گرفته است.

«رنیت لنگر» توضیح داده که از این موضوع بسیار شرم زده بوده و در طول این سال‌ها به دلیل این که پدر و مادرش زنده بودند از طرح این ماجرا خودداری می‌کرده است.

«پولانسکی» که اکنون ۸۴ ساله است در پرونده معروف «سامانتا گیمر» به اتهام تجاوز در دهه ۷۰ میلادی مجرم شناخته شد. در ماه اوت امسال نیز زنی در در یک نشست خبری عنوان کرد: در سال ۱۹۷۳ و در سن ۱۶ سالگی مورد تجاوز «پولانسکی» قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۰ نیز «شارلوت لوئیس» بازیگر انگلیسی نیز اتهاماتی مشابه به «پولانسکی» وارد کرد.

او پس از اعتراف به جرم تجاوز به «سامانتا گیمر» در سال ۱۹۷۷ میلادی ۴۲ روز را در زندانی در ایالت کالیفرنیا سپری کرد و سپس آزاد شد اما در سال ۱۹۷۸ زمانی که یک قاضی در تلاش بود مجددا پرونده او را به جریان بیاندازد و مجازاتی سنگین برای او صادر کند به فرانسه گریخت.

«پولانسکی» در سال ۲۰۰۹ در سوئیس دستگیر شد و ۱۰ ماه را در حصر خانگی به سر برد اما دولت سوئیس در نهایت تقاضای دولت آمریکا مبنی بر استرداد «پولانسکی» را نپذیرفت و او را آزاد کرد.

آمریکا در سال ۲۰۱۵ از دولت لهستان نیز خواست تا «پولانسکی» را تحویل دهد اما دادگاه عالی این کشور اعلام کرد او دوران محکومیت خود را با توافق طرفین دعوا گذرانده است.

چندی پیش «سامانتا گیمر» از قاضی آمریکایی خواست تا به این پرونده پس از حدود ۳۰ سال پایان دهد.
نظرات بینندگان