arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

وکیل دو مدیر کانال‌های تلگرامی: به حکم بدوی اعتراض کردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وکیل مدافع دو تن از مدیران کانال های تلگرامی از اعتراض نسبت به حکم موکلانش خبر داد و گفت: هنوز شعبه تجدیدنظر رسیدگی کننده به حکم اعتراض ، اعلام نشده است.

نعیم رضا نظامی چهارمحالی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: سبحان جعفری فر و محمدجواد جمشیدی در دادگاه بدوی به ترتیب به سه و چهارسال حبس و همچنین به محرومیت از عضویت در احزاب و رسانه ها و فعالیت در فضای مجازی محکوم شده اند که به این حکم اعتراض کردیم.
 
وی گفت: با هماهنگی‌ های انجام شده با دیگر وکلای این پرونده، قرار شد علاوه برتنظیم لایحه دفاعیه به صورت جداگانه، یک لایحه دفاعیه کلی بصورت مشترک هم ارائه دهیم اما این قضیه منتفی شد ه است.
 
وکیل دو متهم پرونده مدیران کانال های تلگرامی ادامه داد: به ما گفته شد هر متهم وکیل مستقل دارد لذا ضرورتی برای ارائه لایحه دفاعیه مشتکر وجود ندارد و پیشنهاد ما برای ارائه لایحه دفاعیه مشترک به دلیل اشتراک منافع متهمان و اتهامات یکسان و یک شکل آنان بود.
 
نظامی چهارمحالی اتهام مدیران کانال های تلگرامی را طبق کیفرخواست اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی کشور عنوان و اظهارکرد: تبصره 2 ماده 134 قانون مجازات اسلامی آورده است اگر عناوین اتهامی مختلف باشد طبق قانون یک اتهام استنتاج و آن اتهام درنظر گرفته می شود؛ موکلانم نخست با عناوین اتهامی نشر اکاذیب، افترا، توهین و تبلیغ علیه نظام تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند، اما بعدها با اتهام سنگین اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی کشور که استخراج شده، مواجه شده اند؛ در حالیکه عناصر مجرمانه اتهامی چون نشر اکاذیب با اجتماع علیه امنیت داخلی کشور متفاوت است.
 
وی ادامه داد: از این رو بارها تاکید کرده ام اگر جرم سیاسی قلمداد نمی شد در حوزه جرایم رایانه ای بود.
 
وکیل دو مدیرکانال های تلگرامی با یکسان و مشابه دانستن روش همه هشت متهم در ارتکاب جرم، اظهار کرد: با وجود یکسان بودن روش همه متهمان اما یکی از آنان به سه سال و دیگری به چهارسال و یکی هم به پنج سال حبس محکوم شده است.
 
وی با استناد به تاکید مقام معظم رهبری درباره اهمیت فضای مجازی ادامه داد: چرا فضای مجازی در کشور تا این حد باید ناامن باشد که اینگونه هدایت کانال ها جرم تلقی شود و با وجود عضویت نهادهای عالی رتبه کشوری در شورای عالی فضای مجازی چرا این فضا استاندارد نیست.
 
نظامی چهارمحالی همچنین گفت: یکی از دلایل و عناوین مجرمانه موکلانم عضویت در کانال تلگرامی آمدنیوز بود که آنان فقط در کانال عضو بودند و هیچگونه ارتباطی با این کانال نداشته اند و از طرفی خودمان با بزرگ کردن کانال های آن طرف آبی مانند آمدنیوز دقیقا به آنها در گرفتن عضویت بیشتر کمک می کنیم.
 
به گزارش ایرنا، اواخر سال 95 هشت مدیر کانال های تلگرامی به اتهام امنیتی بازداشت و چند ماه بعد با قید وثیقه آزاد شده اند. رسیدگی به اتهامات این هشت تن از مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب، در سه روز متوالی از تاریخ 22 تا 25 مرداد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که چندی بعد جعفری دولت آبادی دادستان تهران با اعلام خبر محکومیت این متهمان ، حکم آنان را از 6 ماه تا 5 سال حبس عنوان کرد.
برچسب ها: کانال ، تلگرام
نظرات بینندگان