arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

کی‌روش: زدن یک گل در جام جهانی مهتر از بردن جام در باشگاه است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت:اردوی پیش روی ما و بازی با توگو مرحله دیگری از مراحل آماده سازی ایران برای حضور در جام جهانی روسیه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کی‌روش: زدن یک گل در جام جهانی مهتر از بردن جام در باشگاه است 
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت:اردوی پیش روی ما و بازی با توگو مرحله دیگری از مراحل آماده سازی ایران برای حضور در جام جهانی روسیه است.

به گزارش فارس، کارلوس کی روش  قبل از بازی با توگو در نشست خبری قبل از بازی دوستانه  با توگو اظهار داشت:اردوی پیش روی ما و بازی با توگو مرحله دیگری از مراحل آماده سازی ایران برای حضور در جام جهانی روسیه است. این یکی از مراحل آماده‌سازی تیم ایران برای جام جهانی 2018 روسیه است. تا قبل از آغاز جام جهانی 4 اردو برگزار خواهیم کرد که سعی می‌کنیم 6 بازی دوستانه برگزار کنیم.به جام جهانی نزدیک شویم 2 یا 3 بازی دوستانه برگزار خواهیم کرد و سپس آماده رقابت‌های بزرگ جام جهانی روسیه خواهیم شد.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: مرحله بلند مدت آماده‌سازی اینگونه خواهد بود که 4 مرحله اردو و 6 بازی دوستانه را خواهیم داشت و بعد از آن که به جام جهانی نزدیک‌تر شویم مرحله میان‌مدت آماده‌سازی شروع خواهد شد. 2-3 بازی دوستانه قبل از جام جهانی خواهیم داشت و سپس راهی جام جهانی بزرگ در روسیه خواهیم شد. اگر سوالی مطرح شود که چرا تیم توگو برای بازی دوستانه انتخاب شده است و تیم بعدی روسیه انتخاب شده برای این است که شانس بسیار بالایی وجود دارد که ما در جام جهانی با یک تیم آفریقایی همگروه شویم و بازی با توگو ما را آماده می‌کند برای مقابله با تیم‌های آفریقایی در جام جهانی و بازی دوم ما مقابل تیم ملی روسیه واقعاً بازی بسیار بزرگی خواهد بود. روسیه این افتخار را به ما داده است که میزبان جام جهانی با تیم دومی که جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده یعنی تیم ملی ایران، این بازی دوستانه را برگزار کند، این افتخار بزرگی برای ما خواهد بود که مقابل میزبان جام جهانی این بازی را انجام دهیم و آنجا باید حتماً ثابت کنیم چرا توانستیم به عنوان دومین تیم صعودکننده در جام جهانی حضور پیدا کنیم و چرا بهترین تیم آسیا هستیم.

وی افزود: امیدوار هستم هم شما و هم همگی دوستان دیگر در این مدت باقیمانده تا شروع جام جهانی حمایت‌های لازمه از تیم ملی را انجام دهید و سعی کنید کمک کنید و شرایط تیم ملی را ارتقاء دهید چون شرایط حال حاضر بسیار مهم است و در چند ماه آینده این تنها تیم ملی ایران است که این فرصت را دارد که بتواند افتخار و سربلندی را رقم بزند و در این چند سالی که من در ایران هستم هیچ تیم دیگری نتوانسته در ابعاد فوتبال ایران این افتخار بزرگ را برای ایران کسب کند و از الان تا انتهای جولای سال 2018 یعنی سال آینده میلادی و پس از جام جهانی تنها تیم ملی است که این فرصت را دارد که با حضور قدرتمند در جام جهانی بتواند کسب افتخار و کسب غرور کند برای ملت بزرگ ایران، این تیم ملی شما و تیم ملی ما است که این فرصت را دارد پس امیدوار هستم که شما و همکاران و اصحاب رسانه عزیز، دولت محترم و فدراسیون فوتبال این حمایت‌های همه جانبه را از تیم ملی فوتبال انجام دهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه قرار بود بازی‌های تدارکاتی تیم ایران دیگر در ایران نباشد و در کشورهای دیگر برگزار شود اظهار داشت: همانطور که شما هم مطلع هستید تعداد زیادی بازیکنان جوان و بازیکنان جدید در تیم ملی داریم، اینگونه بازی‌ها و اینگونه اردوهای تدارکاتی و آمادگی بسیار لازم است، چیزی که برای جام جهانی و حضور موفق در آن لازم است داشتن توانایی‌های لازمه و همینطور داشتن کیفیت لازمه است و همانطور که در صحبت‌های قبلی‌ام عرض کردم از الان تا جولای سال 2018 تنها تیم ملی فوتبال ایران است که این حق را کسب کرده که حضور داشته باشد در جام جهانی و با حضور موفقیت‌آمیزش در آنجا سعی کند با کسب افتخار و غرور برای تیم ملی و کشور ایران کسب کند، در چند ماه آینده بازی‌های جام قهرمانان آسیا خواهیم داشت ولی تنها تیم ملی ایران است که به صورت کامل این فرصت حضور را در این مسابقه بین‌المللی خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: البته خود بنده دوست ندارم که تمام منابع فقط از تیم ملی باشد، البته سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال حمایت‌های لازمه را برای اینکه به مرحله دوم جام جهانی صعود کنیم اندیشیده‌اند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم و مطمئن باشید دوست داریم که به مرحله دوم جام جهانی صعود کنیم.

وی تصریح کرد: باید از ا ین فرصت استفاده کنم و در خصوص سیدجلال کاپیتان خوب تیممان صحبت کنم و راجع به اتفاقاتی که برای کاپیتان صورت گرفته باید از احساساتم استفاده کنم.یک سوال دارم از شما خبرنگاران حاضر در نشست. آیا کسی از ایران ورزشی در نشست حضور دارند؟کسی پاسخگو هست، دوباره می‌پرسم آیا کسی از ایران ورزشی در نشست حضور دارد؟ در ادامه گفت: بعضی‌ها متاسفانه سنگی را پرتاب می‌کنند و صورتشان را پنهان، این همان ایران ورزشی است،‌شما باید بدانید البته بازیکنان اطلاع دارند که چه اتفاقاتی پیش آ‌مده، اگر شرایط تیم خوب نباشد بازیکنان ضعیف باشند و وظیفه خود را به خوبی انجام ندهند مطمئن باشید با بازیکن برخورد خواهم کرد ولی بازیکنان و شما هم می دانید که در این هفت ساله اگر شخصی یا روزنامه‌ای با بازیکنان من لطمه شدید بزنند مطمئن باشند برخورد خواهم کرد.

کی‌روش در ادامه گفت: برایم مهم نیست که چه شخص یا روزنامه‌ای این کارها را انجام داده ولی روزنامه ایران ورزشی جزء دشمنان ما هستند. به نظرم این افراد آدم‌های بزدلی هستند. بعد از هفت سال می‌دانیم چه کسی هستند که با بازیکنان با تیم ملی مشکل دارند. من مربی نیستم که بعد از هفت سال اگر تیمم شرایط خوبی نداشته باشد چیزی نگویم و برایم مهم نباشد.

وی افزود: بار دیگر از شما تشکر می‌کنم،‌ شما خبرنگارانی که به تیم ملی کمک می‌کنید و امیدوارم در راهی که دارید همکاری کنیم تا بتوانیم موفق شویم. فدراسیون فوتبال مطمئناً پیگیر این اتفاقات است و من می‌دانم که چه کسی این بحث‌ ها را انجام داده ، بیایید به جای صحبت کردن راجع به این مسائل در مورد بازی‌های ایران در مورد هواداران، در خصوص مربیان ایرانی و حتی شما خبرنگاران صحبت کنیم.

وی در ادامه افزود: همه ما یک هدف داریم و چه من و چه شماها و هواداران هدفی جز موفقیت تیم ملی و صعود به دور دوم جام جهانی نداریم. می‌دانیم که این کار دشوار است، وقتی لیست کشورهایی که نتوانستند به جام جهانی صعود کنند را می‌بینم متوجه می شوم که چقدر حضور در جام جهانی کار بسیار دشواری است. ایران ورزشی از ما نخواهد بود تا اینکه عذرخواهی کند بازیکنان من با این روزنامه صحبت نخواهند کرد تا زمانی که مسئولان این روزنامه شخصا عذرخواهی کنند.

کی‌روش درخصوص اینکه فکر می‌کنید با چه تیم‌هایی در قرعه‌کشی جام جهانی هم گروه شوید و احساس می‌کنید که به مرحله دوم صعود کنید یا خیر اظهار داشت: دقیقا برای همین تلاش خواهیم کرد، می‌جنگیم تا در جام جهانی حضور خوبی داشته باشیم. همه ما مطمئنا یک هدف داریم،‌ من از هواداران قدردانی می‌کنم بابت حمایت‌هایی که در این مدت انجام داده‌اند. در پایان جام جهانی همیشه نتایج در دست خدا است ولی ما می‌توانیم بعضی مسائل را کنترل کنیم. نگرش‌ها،‌ارزش‌ها و اصول‌ها را رعایت کنیم. با انجام دادن این مسائل و پایبندی به این اصول نشان خواهیم داد که باید تلاش کنیم و بعد از اینکه توانستیم در جام جهانی حضور خوبی داشته باشیم نشان خواهیم داد که هواداران چقدر با غرور از ورزشگاه خارج می‌شوند و هر بازی بعد از اینکه نتیجه گرفتیم با جملات امیدوارکننده از بازی تیم ملی تعریف کند.

کی‌روش در خصوص حضور بازیکنان جدید و جوان در تیم ملی اظهار داشت: تمام این بازیکنانی که دعوت کردیم برای همین اینجا هستند تا بتوانند از فرصتی که برایشان بوجود آمده استفاده کنند. ولی صحبت درمورد بازیکنان جدید مهم نیست، مهم این است که درمورد بازیکنان جدید صحبت کنیم که حضورشان در ورزشگاه ما را امیدوار می‌کنند و دوست داریم تا رسیدن به جام جهانی و حضور در این رقابت‌ها ما را حمایت کنند و ما باید کاری انجام بدهیم که همه متوجه اتحاد تیم ملی در بازی‌های تیم ملی شوند. وقتی تیم ملی در خانه بازی دارد باید کاری کنیم که هواداران تیم ملی با بازیکنانی امسال سید جلال حسینی و بازی خوب بازیکنان دیگر به صد هزار نفر به وجد بیایند و به فوتبال روی بیاورند. نه تنها برای نسل فعلی بلکه برای نسل آینده ماندگار خواهد شد. حتی من یادم است در دوران کودکی وقتی بازی پرتغال با موزامبیک را دیدم هیچ وقت خاطرش از ذهنم بیرون نرفت. پس می‌دانید که چقدر حمایت از تیم ملی مهم است. من در صحبت‌هایم در جام جهانی قبلی اظهار داشتم که حتی زدن یک گل در جام جهانی خیلی مهم‌تر از بردن جام در باشگاه‌های مختلف است.

وی در ادامه افزود: فدراسیون فوتبال آمادگی این را دارد که جلوی افرادی که دشمنان تیم ملی هستند را بگیرد. برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم. من از شما دعوت می‌کنم که به ورزشگاه بیایید و هوادارانم را هم با خودتان به سمت ورزشگاه بیاورید.
نظرات بینندگان