arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶

خلیل‌آبادی: تملک ضلع شرقی حرم عبدالعظیم(ع) با مشکلاتی روبرو است

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: تملک املاک واقع شده در ضلع شرقی حرم عبدالعظیم(ع) با مشکلاتی مالی و اجرایی مواجه شده است اما تلاش می کنیم آن را رفع کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خلیل‌آبادی: تملک ضلع شرقی حرم عبدالعظیم(ع) با مشکلاتی روبرو است 
عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: تملک املاک واقع شده در ضلع شرقی حرم عبدالعظیم(ع) با مشکلاتی مالی و اجرایی مواجه شده است اما تلاش می کنیم آن را رفع کنیم.

حسن خلیل آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در حاشیه بازدید از طرح خط 6 مترو در دولت آباد و ضلع شرقی حرم عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه برای رفع معارضین و خرید طرح ضلع شرقی شهرداری منطقه 20 حدود 5 هزار میلیارد ریال نیاز دارد افزود: با تامین این مقدار منابع مشکل تملک ضلع شرقی و اجرای طرح آن حل می شود.
 
وی ادامه داد: طرح تفصیلی ساماندهی ضلع شرقی حرم عبدالعظیم(ع) تصویب شده اما طرح اجرایی آن هنوز به تصویب نرسیده است.
 
خلیل آبادی گفت: شورای شهر پنجم تهران تلاش می کند تا با مشارکت بخش خصوصی این طرح را نهایی کرده و اهالی ساکن این ضلع حرم عبدالعظیم(ع) را از سالهای انتظار و بلاتکلیفی خارج کند.
 
وی گفت: در این طرح کاربری های مختلفی از جمله کاربری تجاری، فرهنگی و مذهبی تعریف شده است.
 
خلیل آبادی با اشاره به بازدید از طرح خط 6 مترو در ایستگاه دولت آباد گفت: این طرح پیشرفت خوبی داشته است و هم اکنون دستگاه های حفاری مشغول اجرای طرح هستند.
 
وی اضافه کرد: حدود 800 متر از مسیر 6 کیلومتری تا ایستگاه ضلع شرقی حرم مطهر حفاری شده است و قرار است این خط که طولانی ترین خط مترو تهران است سولقان در غرب تهران را به ضلع شرقی حرم وصل کند.
 
خلیل آبادی با بیان اینکه توسعه این خط از دولت آباد تا ضلع شرقی حرم عبدالعظیم(ع) موجب افزوده شدن 5 ایستگاه به این خط 27 ایستگاهی شده است گفت: فاز اول این طرح که شامل راه اندازی ده ایستگاه به همراه کل خط است تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 
وی افزود: راه اندازی کامل خط به همراه همه 27 ایستگاه تا پایان سال 97 صورت میگیرد.

حسن خلیل آبادی و مجید فراهانی از اعضای شورای شهر تهران با همراهی سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 تهران امروز(پنجشنبه) از طرح های توسعه ای ضلع شرقی حرم و طرح اجرایی خط 6 مترو در جنوب تهران بازدید کردند.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
    
نظرات بینندگان