arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۰

نويسنده مصري: آنچه در ليبي گذشت را نمي توان انقلاب مردمي ناميد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احمد شرف نویسنده و فعال سیاسی مصری گفت، ما در لیبی شاهد انقلاب واقعی نبودیم بلکه مداخله های خارجی موجب سرنگونی رژیم معمر قذافی در این کشور شد. احمد شرف در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم گفت: انقلاب هایی که اخیرا در کشورهای مختلف عربی به وقوع پیوست همگی در یک سطح نبود.

در لیبی هیچ گونه انقلابی در کار نیست بلکه آنچه در این کشور می گذرد، مداخله خارجی است.

کسانی که کرسی های شورای ملی انتقالی لیبی را تصاحب کرده اند همگی در رژیم معمر قذافی سمت هایی در سطح وزیر داشتند بنابراین نمی توان گفت که انقلاب مردمی آنها را به قدرت رسانده است.

تحولات لیبی را می توان عملیاتی طراحی شده از خارج دانست که به کشتار مردم لیبی منجر شد.

تا قبل از مداخله اخیر ناتو که به عملیات تصرف طرابلس معروف شد شمار کشته شدگان در جنگ لیبی بیش از دو تا سه هزار نفر نبود و اکنون در خبرها از کشته شدن پنجاه هزار نفر سخن به میان آمده است.

اکثر این افراد در عملیات هوایی ناتو و گروههای وابسته به شورای انتقالی کشته شده اند.

احمد شرف خاطرنشان کرد شورای انتقالی نمی تواند نماینده مردم لیبی باشد که در برابر رژیم قذافی قیام کردند زیرا کسانی عضو این شورا هستند که در همین رژیم دارای کرسی وزارت بودند.

احمد شرف همچنین درباره منحرف شدن انقلاب در مصر هشدار داد و گفت انقلاب بیست و پنجم ژانویه توانست حکومت حسنی مبارک را سرنگون کند ولی راه آزاد سازی مصر، رها شدن این کشور از تبعیت از قدرتهای خارجی است.

وی افزود، ویژگی اصلی رژیم مبارک این بود که رژیمی مطیع قدرتهای خارجی بود و در این مسیر حتی برخلاف منافع ملی مصر حرکت می کرد.

وی افزود: نتیجه انقلاب مردم مصر این بود که شخص حسنی مبارک سرنگون شد و امکان موروثی شدن قدرت در این کشور از بین رفت ولی رژیم مبارک همچنان وجود دارد و برخی امور را اداره می کند.

دولت کنونی مصر به ریاست عصام شرف هم اکنون نماینده و مجری سیاست ها و رویکردهای غرب است.
نظرات بینندگان