arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۶

بالاترین سن پذیرش در کلاس اول چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه کودکان بازمانده از تحصیل در صورت رفع مشکل تا سن زیر 9 سال می‌توانند در پایه اول ابتدایی جذب شوند گفت: مانعی برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در آموزش و پرورش وجود ندارد.

نادر جهان آرای در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح علل بازماندگی از تحصیل کودکان  اظهار کرد: بازماندگی از تحصیل به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی به علت مشکلات فرهنگی و خانوادگی و فقر از تحصیل باز می‌مانند و تعدادی از کودکان نیز به علت معلولیت‌ها، مشکلات فیزیکی، ذهنی و بیماری نمی‌توانند به مدرسه بروند.

وی افزود: البته آن دسته از کودکانی که به علت بیماری از مدرسه عقب می‌مانند شاید یک یا دو سال بعد و پس از بهبودی بتوانند وارد مدرسه شوند و با تاخیر تحصیل را شروع کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه کودکان تا سن زیر 9 سال می‌توانند در پایه اول ابتدایی جذب شوند گفت: مانعی برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در آموزش و پرورش وجود ندارد.

جهان آرای درباره روند مشارکت آموزش و پرورش با سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها در زمینه رفع بازماندگی از تحصیل گفت: همکاری و تعامل ما با موسسات مردم نهاد در بحث کودکان کار و ایتام فوق العاده و بسیار خوب است. این سازمان ها معمولا از دوره تولد تا شش سالگی کودکان در خانواده‌های آسیب دیده را شناسایی کرده‌اند و از آنها پشتیبانی می‌کنند و این حمایت‌ها حتی در دوره ابتدایی ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: محدودیتی در زمینه ثبت نام اتباع وجود ندارد و  در 10 روز منتهی به شروع سال تحصیلی روند جذب بویژه در پایه اول خوب بود.  این در حالیست که تعداد اتباع در منطقه 19 تهران بالاتر است.
نظرات بینندگان