arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۶

معرفی شهردار گرگان در هفته آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با اتمام جلسات بررسی و استماع برنامه های نامزدهای متقاضی پست شهرداری گرگان در4 روز گذشته ، مرحله دوم انتخاب شهردار مرکز استان گلستان پایان یافت و اعلام شد که شهردار در هفته آتی با رای اعضا مشخص و به وزارت کشور معرفی می شود.

به گزارش ایرنا ، جلسه های ارائه دیدگاه ها و برنامه های افراد داوطلب تصدی پست شهرداری گرگان که به عنوان دومین مرحله از انتخاب شهردار محسوب می شود پس از 4روز حوالی ظهر پنجشنبه پایان یافت.
 
هرچند بر اساس قانون در جلسات ارائه برنامه صرفا باید اعضای هیات رئییسه حضور داشته باشند، اما با موافقت فائزه عبدالهی رییس شورا حضور تمامی اعضای میسر گردید ولی دو نفر از اعضای نه نفره شورای شهر گرگان در هیچ یک از این جلسات حضور نداشتند.
 
در مرحله اول 51 نفر برای این پست ثبت نام کرده بودند که از این جمع در بررسی اولیه 19 نفر مجاز به ارائه برنامه شدند، در این مدت دو نفر از 19 نفر انصراف دادند و سه نفر نیز در جلسات منظور شده برای ارائه برنامه حضور نیافتند و14 نفر نیز به ارائه برنامه پرداختند.
 
با اتمام این مرحله و با نظر اعضای هیات رئییسه شورا یک لیست 4 نفره برای انتخاب شهردار گرگان تنظیم و اوایل هفته آینده در معرض رای 9 عضو شورای شهر گرگان قرار خواهند گرفت و در پایان شهردار گرگان مشخص خواهد شد.
 
تقویت فضاهای فرهنگی و اجتماعی ،توجه به فضاهای متروک شهری نظیر حاشیه رودخانه، موزه گرگان، محلات قدیمی، ایجاد خانه سلامت، پارک های محله ای و شهربازی گرگان،جذب سرمایه گذار، بازارچه های بزرگ و بسترسازی در آمد از طریق طرح های جامع با تغییر کاربری ها، اصلاح پیمان نامه های خدمات شهری، ارتقای سطح کیفیت نظارت، اجرایی کردن سازمان پسماند شهرداری و انتقال آرامستان و کارخانجات متروک و پادگان ها به حاشیه شهر از موارد مطرح شده از سوی داوطلبان در این جلسات بود.
 
همچنین تاکید بر ضرورت بومی بودن پیمانکاران پروژه های عمرانی، تهیه طرح جامع درآمدهای پایدار شهرداری، ارتقاء کارایی نظام تشخیص و وصول درآمد ،تنظیم مناسبات مالی دولت و شهرداری،تعیین نواحی قابل تجدید حیات شهری و حمایت از انبوه سازان و بلند مرتبه سازی از مباحث ارائه شده از سوی داوطلبان احراز پست شهرداری گرگان بود .

شهر افزون بر350 هزار نفری گرگان هم اینک با سرپرست اداره می شود.
 
اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
   
 
نظرات بینندگان