arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶

واکنش رئیس سابق شورای شهر به ارسال نامه‌های نظارتی به شورای پنجم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهدی چمران با اشاره به اینکه ارسال نامه‌های سازمان‌های نظارتی و بازرسی کشور به شورای شهر تهران یک روال عادی و طبیعی است، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته این رویه بوده و نامه‌ها در اختیار هیئت رئیسه شورای شهر در دوره های مختلف قرار گرفته است.

به گزارش انتخاب، رئیس سابق شورای شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه ارسال نامه‌های سازمان‌های نظارتی و بازرسی یک رویه در شورا محسوب می‌شود،گفت: این موضوع ارتباطی به تخلفات در دوره گذشته ندارد و در واقع هر ۱۰ الی ۱۵ روز از این نامه‌ها به هیئت رئیسه شورا ارسال می‌شود.

واکنش رئیس سابق شورای شهر به ارسال نامه‌های نظارتی به شورای پنجم

وی تصریح کرد: سازمان‌های نظارتی و بازرسی کشور به طور معمول هر ۱۰ تا ۱۵ روز نامه‌ای را در خصوص مسائل مختلف به شورای شهر تهران ارسال می‌کنند.

چمران در باره محتوای نامه‌های ارجاع شده به هیئت رئیسه شورای شهر تهران توضیح داد: در بسیاری از این نامه به برخی از اقدامات در مدیریت شهری  ایراد گرفته می‌شد و به تبع این موارد در شورا و یا شهرداری بررسی و در نهایت پاسخ لازم تهیه و به سازمان مربوطه ارجاع داده می‌شد.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در برخی از موارد  مجددا سازمان بازرسی و نظارتی به پاسخ تهیه شده از سوی شهرداری و شورا ایراد می‌گرفت و مجددا در خواست اصلاح موضوعات را داشت که این موارد مجددا بررسی می‌شد و حتی در برخی از موارد موضوعات به دادگاه ارجاع داده می شد.

وی همچنین به برگزار ی جلسه غیر علنی اعضای شورای شهر تهران در دوره پنجم اشاره کرد و گفت: در  روزهای پایانی شورای چهارم  نیز تعدادی نامه جدید به هیئت رئیسه شورا رسیده بود که زمانی برای پاسخگویی آنها نبود و قاعدتا شورای بعدی آنها را بررسی کرده است که کاملا طبیعی بوده و اینکه گفته شود در نامه‌ها در خصوص تخلف صورت گرفته در شهرداری و شورای قبل بوده، صحیح نیست.
نظرات بینندگان