arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶

بیادی: مطرح کردن نواصولگرایی شوخی و تمسخر اصولگرایی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل حزب آبادگران گفت: اصولگرایان هنوز نتوانستند برای خود بزرگتری را پیدا و خود را ساماندهی کنند و همچنین به دلیل رفتارها و عملکرد ضعیف خود و به هدر دادن منابع و منافع ملى نتوانستند پاسخ مناسبی به مردم ارائه دهند.

حسن بیادی در گفت و گو با ایلنا درباره بحث نواصولگرایی اظهار داشت: مطرح کردن نواصولگرایي یک شوخی و به تمسخر گرفتن جامعه بزرگ اصولگرایى از سوى باندها و بعضى از افراد تمامیت‌خواه است که هنوز انقلاب و نظام را درک نکرده‌اند، بنابراین باید دید چه تفکری می‌خواهد درنواصولگرایی حاکم شود، کدام افراد و باندهای متصل به قدرت و ثروت به دنبال رشد این تفکر هستند و پارامترهای آن چیست؟ بنابراین با تغییر یک لفظ اصولگرا به نواصولگرایی مشکلی حل نمی‌شود و با طرح این موضوع نپخته و بدون تدبیر، تنها می‌خواهند با یک ترفند رد گم کنند و باز هم گناه کم‌کارى خود را به گردن دیگران بیاندازند.

وی اظهار داشت: اصولگرایان بزرگانی داشتند مانند مرحوم حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی و مرحوم عسگراولادی که از فقدان آنها دستشان خالی شده و هنوز نتوانستند برای خود بزرگتری را پیدا و خود را ساماندهی کنند و همچنین به دلیل رفتارها و عملکرد ضعیف خود و به هدر دادن منابع و منافع ملى نتوانستند پاسخ مناسبی به مردم ارائه دهند.

دبیرکل حزب آبادگران با بیان اینکه تعریفی که جامعتین از سیاسی بودن دارد با تعریفی که در جامعه و مجلس مطرح است متفاوت است، گفت: برخی تفکرات سیاسی، تفکرات تمایت‌خواهی است و تا زمانی که این تفکرات تمامیت‌خواهی وجود دارد، مطمئنا مسائل سیاسی به صورت اصولی قابل فهم عمومى نبوده و احزاب شکل نمی‌گیرند و در این حالت مسائل گروهی و جناحی بیشتر جلوه‌گر می‌شود.

بیادی افزود:‌ اگرجامعتین می‌خواهد فعالیت سیاسی داشته باشد، باید ماهیت خود را در وزارت کشور ثبت کند و جزء گروه‌های سیاسی‌تعریف شود؛ در غیر اینصورت نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد مگر اینکه بگویند به دنبال پدرخواندگی تفکری هستیم که در جامعه در حال فعالیت است .

وی با اشاره به انتخابات اخیر و فعالیت جامعه روحانیت در زیر مجموعه جمنا گفت: متاسفانه برخی فکر می‌کنند مسئولان دولتی که بر سر کاراند از نظام جدا هستند، و تنها خودشان را از نظام می‌دانند بقیه را به جای یک رقیب سیاسى به صورت دشمن تلقی می‌کنند.
نظرات بینندگان