arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶

مربی تیم ملی تکواندو: دوپینگ‌های تیم ملی از روی ناآگاهی بود

مربی تیم ملی تکواندوی ایران گفت: ملی‌پوشان تکواندو هیچگاه برای تقویت قوای جسمی دوپینگ نکرده‌اند و تنها از روی بی‌اطلاعی محکوم به دوپینگ شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مربی تیم ملی تکواندو: دوپینگ‌های تیم ملی از روی ناآگاهی بود 

مربی تیم ملی تکواندوی ایران گفت: ملی‌پوشان تکواندو هیچگاه برای تقویت قوای جسمی دوپینگ نکرده‌اند و تنها از روی بی‌اطلاعی محکوم به دوپینگ شده‌اند.

علیرضا نصرآزادانی در گفت و گو با ایسنا، درباره‌ی دوپینگ‌های اتفاق افتاده در تکواندوی ایران گفت: این اتفاقات ناراحت کننده است و امیدوارم تکرار نشود. درباره چند مورد گذشته هم باید بگویم که این جریان در باشگاه‌های کشور رخ داده بود که عازم بازی‌های جام‌ باشگاه‌ها در آسیا بودند. در این اواخر هم بر اثر ناآگاهی پدر یک تکواندوکار نونهال، نام این ورزشکار به عنوان یک دوپینگی اعلام شده است.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم این اتفاقات از روی بی اطلاعی است و فدراسیون تکواندوی ایران باید اطلاع رسانی در مورد دوپینگ را بیشتر کند. همچنین کمیته پزشکی و کمیته ملی المپیک هم می‌توانند با ترویج این اطلاعات از رخ دادن این مسائل جلوگیری کنند. البته در دوپینگ‌هایی که شاهد بوده‌ایم بسیاری از آن‌ها از روی بی اطلاعی اتفاق افتاده است که باعث ناراحتی می‌شود.

مربی تیم ملی تکواندوی ایران در رقابت‌های گرندپری لندن افزود: در تکواندو دوپینگ نمی‌تواند کمک کننده باشد چون بحث رکورد شکنی مطرح نیست و همه نتایج به تاکتیک و سطح فنی بالای یک ورزشکار بستگی دارد. تکواندوکاران ایران هیچگاه برای تقویت قوای جسمی دوپینگ نکرده‌اند و تنها با یک اتفاق به این مسئله محکوم شده‌اند. البته امیدوارم با برنامه‌هایی که فدراسیون دارد این اتفاقات را در آینده شاهد نباشیم.

وی همچنین درمورد شرایط فعلی تیم ملی تکواندو پیش از اعزام به رقابت‌های گرندپری لندن گفت: شرایط تیم ملی خوب است و ملی‌پوشان سطح آمادگی خوبی دارند. رفته رفته و در هر مرحله از رقابت‌های گرندپری تیم ایران کامل‌تر می‌شود و یک ملی‌پوش به ترکیب اضافه شد، به گونه‌ای که در گرندپری اول سه نماینده، گرندپری دوم چهار نماینده و در این گرند پری پنچ نماینده داریم.

نصر آزادانی در مورد اعزام نشدن خدابخشی و اسبقی توضیح داد: قرار بود خدابخشی را به این گرندپری اعزام کنیم اما او تصمیم دارد تغییر وزن دهد و در وزن دیگری مبارزه کند. همچنین در مورد اسبقی هم باید بگویم که او در 10 تا 12 روز اول اردو کنار تیم ملی نبود به همین دلیل آمادگی خوبی نداشت. با توجه به این دلایل متأسفانه از اعزام آن‌ها خودداری کردیم.

او درباره برنامه‌های آینده‌ی تیم ملی برای کسب سهمیه در انتخابی‌های کشور چین، که جهت حضور در گرنداسلم برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر 16 ملی‌پوش را در اردو داریم و اردوهایی را برای بعد از گرندپری نیز مدنظر داریم. سعی می‌کنیم تیم خوبی را به این رقابت‌ها اعزام کنیم تا سهمیه قابل توجهی را جهت حضور در نخستین رقابت‌ گرند اسلم کسب کنیم.

نظرات بینندگان