arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶

روایت الجزیره از حضور تیم اسرائیل در مسابقات جودو در ابوظبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی تیم جودوی رژیم صهیونیستی در مسابقات قهرمانی این ورزش در ابوظبی شرکت کرد که برخی منابع از توسعه عادی‌سازی روابط ابوظبی و تل‌آویو در زمینه‌های مختلف خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، میری رگو، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی در این رابطه اظهار داشت: تیم جودوی اسرائیل دو مدال طلا و برنز را در مسابقاتی که در امارات متحده عربی برگزار شد، به دست آورد.

وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تحریک آمیز عنوان کرد که موفقیت تیم جودوی رژیم صهیونیستی در کسب دو مدال طلا و برنز در مسابقات جودوی "گرند اسلم امارات"، پیروزی بر این کشور و خاری در چشمان امارت ابوظبی است. اسرائیل با وجود تلاش‌هایی که برای در انزوا نگه داشتن ورزشکارانش انجام می‌شود در این مسابقات پیروز شد.

رگو در حالی این سخنان را مطرح کرد که برخی گزارش‌های رسانه‌ای از افزایش هماهنگی‌ها میان تل‌آویو و ابوظبی در زمینه‌های نظامی، سیاسی و فرهنگی خبر می‌دهند.

در این مسابقات "تال فلیکر" جودوکار مرد اسرائیلی صاحب مدال طلا و "جیلی کوهن" جودوکار زن اسرائیلی صاحب مدال برنز شد.

طبق این گزارش‌ها ژنرال گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا در کنفرانسی با حضور فرماندهان ارتش‌های چند کشور عربی از جمله عربستان، مصر، امارات و اردن در آمریکا شرکت کرد.

این اولین باری است که شاهد دیدار و نشست مشترک فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی با همتایانش در کشورهای عربی بودیم.

روزنامه میدل ایست نیز با انتشار اسنادی از سایت ویکی‌لیکس فاش کرد، هماهنگی‌های اقتصادی، دیپلماتیک، امنیتی و نظامی با شتاب زیادی میان امارات و اسرائیل رو به افزایش است.

این اسناد نقش بزرگی را که یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا در عادی‌سازی روابط این دو طرف به شکلی بی‌سابقه ایفا کرده است، آشکار می‌کند.

نظرات بینندگان