arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶

پاپ، میانجی کیم جونگ اون و ترامپ می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه لارپوبلیکا نوشت، پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها اجلاسی جهانی را در روزهای 10م و 11م نوامبر (19م و 20م آبان) در رم، با هدف میانجیگری بین آمریکا و کره شمالی و جلوگیری از وقوع جنگی در شبه جزیره کره برگزار می کند.

به گزارش انتخاب، روزنامه ایتالیایی امروز (دوشنبه) با اشاره به اینکه این اجلاس با حضور نمایندگانی از سازمان ملل، ناتو و 11 تن از برندگان جایزه صلح نوبل برگزار خواهد شد، افزود: پاپ فرانسیس در حالی که تنش میان آمریکا و کره شمالی افزایش می یابد، به فکر جلوگیری از وقوع احتمالی یک جنگ جهانی است و این کار را با سخنرانی در اجلاسی برای خلع سلاح که به خواست خود او در رم برگزار خواهد شد، انجام می دهد.

پاپ، میانجی کیم جونگ اون و ترامپ می‌شود

لارپوبلیکا در ادامه خبر خود نوشت: تلاش پاپ برای میانجیگری میان آمریکا و کره شمالی در آستانه سفر ترامپ به آسیا و در حالی صورت می گیرد که تمام علائم حاکی از امکان وقوع یک تنش است. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در روزهای اخیر سه ناو هواپیمابر را عازم اقیانوس آرام کرده است.

در این اجلاس که به خواست پاپ برگزار می شود، قرار است 11 تن از برندگان جایزه صلح نوبل (از جمله محمد یونس، محمد البرادعی، جودی ویلیامز، میرید مگوایر، ادولفو پرز اسکیوال و بئاترچه فین) به همراه مقامات سازمان ملل از جمله 'ایزومی ناکامیتسو' نماینده عالی ملل متحد برای خلع سلاح'، سران ناتو از جمله 'رز گاتمولر' معاون دبیر کل و سفرای کشورهای درگیر در بحران کره (آمریکا، کره جنوبی و روسیه) در ایتالیا و 'مازاکو وادا' یکی از آخرین بازماندگان هیروشیما به عنوان نماینده قربانیان سلاح های اتمی حضور یابند.

پاپ فرانسیس این اجلاس را با عنوان دورنمایی برای یک جهان آزاد از سلاح اتمی و برای خلع سلاح کامل، با یک سخنرانی مهم در باره کره شمالی آغاز می کند که خیلی بیش از یک درخواست صلح عادی است.
واتیکان مدت هاست که با بازیگران اصلی این بحران ارتباط دارد و در هفته های اخیر و در آستانه سفر آسیایی پاپ نیز روابط تقویت شده است.
'سیلوانو تومازی' نماینده پاپ برای سیاست های خلع سلاح گفته است که آماده کردن این اجلاس قبل از اینکه عناوین روزنامه ها بر روی کره شمالی متمرکز شوند، آغاز شده بود.

وی افزوده است: روشن است که اکنون در مقابل خطر واقعی استفاده از اتمی قرار داریم که ناشی از تصمیم آگاهانه و شاید هم بخاطر عدم تعادل عقلی افرادی باشد که در اتاق های فرمان نشسته اند، باشد. بنا براین باید کار کرد تا امنیت را نه با سلاح های کشتار جمعی بلکه با خلع سلاح تضمین کنیم تا هیچ کس امکان استفاده از آن را نداشته باشد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان