arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶

کیفیت هوای پایتخت افزایش یافت/فعالیت مراکز علمی تهران در روز یکشنبه طبق روال انجام می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران عصر امروز (شنبه) کاهش یافت و به همین منظور امشب جلسه کمیته اضطرار برگزار نخواهد شد.

محمد رستگاری افزود: در ساعات عصر امروز شاخص کیفیت هوای تهران از 130 به 120 کاهش یافت و به همین منظور جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران برای بررسی تعطیلی مراکز علمی شهر تهران به ویژه پیش دبستان و دبستانی ها تشکیل نمی شود و مدارس فردا یکشنبه 14 آبان ماه قطعا تعطیل نخواهد بود.

وی پیش بینی کرد در اواسط این هفته شاخص کیفیت هوای تهران با افزایش روبه رو خواهد شد که اگر این اتفاق بیفتد قطعا جلسه کمیته اضطرار تشکیل خواهد شد.
 
به گفته رستگاری، کیفیت هوای شهر تهران امروز (شنبه) برای دهمین روز متوالی با شاخص 131 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت که این میزان اکنون به 120 واحد رسیده است.
 
«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)،201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است». 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان