arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶

مشاور بشار اسد: اجازه حمله به حزب الله لبنان را نخواهیم داد

مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت: دمشق هرگز اجازه نخواهد داد حزب الله به صورت یکجانبه هدف قرار گیرد، چرا که سرنوشتمان مشترک است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت: دمشق هرگز اجازه نخواهد داد حزب الله به صورت یکجانبه هدف قرار گیرد، چرا که سرنوشتمان مشترک است.

به گزارش ایرنا، «بثینه شعبان» درگفت و گو با شبکه خبری المیادین، افزود: ایجاد رعب و وحشت از سوی عربستان شبیه اقدامات رژیم صهیونیستی است و ریاض هرگز نمی تواند امنیت لبنان را بر هم بزند.
وی همچنین گفت: رژیم صهیونیستی به خوبی از توانایی محور مقاومت آگاه است و از این رو دست به ماجراجویی تازه ای نخواهد زد.
مشاور بشار اسد با بیان اینکه امنیت لبنان و سوریه مشترک است، گفت که استعفای سعد الحریری نخست وزیر لبنان در یک کشور دیگر، شایسته و درخور لبنان نبود.
وی افزود که همکاری دمشق با حزب الله و ایران از اهمیت بسیار بالایی برای همه طرف ها برخوردار است.
بثینه شعبان از ایجاد چرخش در مواضع برخی کشورها در قبال سوریه خبر داد و گفت: برخی کشورها می کوشند مخفیانه با سوریه ارتباط برقرار کنند.
وی اظهارات حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی وزیر خارجه قطر در باره نقش دوحه و برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در بحران سوریه را مقدمه ای برای اعتراف دیگر کشورها دانست.
مشاور رسانه ای بشار اسد گفت: نکته اساسی در اختلاف میان قطر و عربستان بر سر چگونگی حل و فصل موضوع فلسطین است. هر چند که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تلاش کافی برای آزادی فلسطین نکرده اند.
وی یاد آور شد که بنیانگذار عربستان از سال 1945 برای برپایی رژیم اشغالگر صهیونیستی تبانی کرد.
بثینه شعبان آمادگی سوریه را برای شرکت در کنفرانسی با حضور کلیه طیف های سوری در شهر سوچی روسیه اعلام و تاکید کرد که دمشق همچنان در پذیرش هرگونه تلاشی برای حل سیاسی این بحران پیشتاز است.
مشاور رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت که کشورش در دفاع از خود و رویارویی برابر بلند پروازی های رژیم صهیونیستی تردید نخواهد کرد.
وی همچنین گفت که حضور نیروهای ترکیه در خاک سوریه غیر قانونی است و با این موضوع در زمان مناسب برخورد خواهیم کرد.
وی با بیای اینکه اقدامات ترکیه در شمال سوریه خروج از توافقنامه آستانه است، افزود: حضور نیروهای ترکیه در خاک خود را اشغالگری می دانیم.

نظرات بینندگان