arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۶

درخواست لبنان از فرانسه: با ریاض در مورد سرنوشت سعد حریری مذاکره کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع آگاه لبنانی اعلام کردند که سران بیروت از فرانسه خواسته اند تا برای مشخص شدن سرنوشت «سعد الحریری» در ریاض، میانجی گری کند.

به گزارش مهر به نقل از المیادین، منابع آگاه لبنانی اعلام کردند که سران بیروت از فرانسه خواسته اند تا برای مشخص شدن سرنوشت «سعد الحریری» در ریاض، میانجی گری کند.

بر اساس این گزارش، این منابع تأکید کردند: رئیس جمهور میشل عون همچنان در حال رایزنی با سفرای لبنان در خارج از کشور در خصوص مسأله سعد الحریری است.

بر اساس اعلام این منابع، میشل عون طی هفته آینده خواسته واضح و شفاف دولت لبنان درخصوص بازگشت حریری از عربستان را اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که یک منبع بلندپایه لبنانی به رویترز گفت که سران لبنانی معتقدند «سعد الحریری» نخست وزیر مستعفی لبنان در عربستان سعودی تحت بازداشت است.

بر اساس این گزارش، این منبع بلندپایه افزود: مقامات لبنانی قصد دارند از کشورهای عربی و خارجی درخواست کنند که جهت آزادی الحریری از بند آل سعود، بر این رژیم اعمال فشار کنند.

این مقام بلندپایه لبنانی که اشاره ای به نام وی نشده است همچنین گفت: بازداشت الحریری در ریاض تجاوز آشکار به حاکمیت ملی لبنان است.

گفتنی است، سعد الحریری طی هفته جاری به صورت ناگهانی استعفای خود از پست نخست وزیری لبنان را اعلام کرد. نکته قابل تأمل در این استعفا، این بود که وی از داخل خاک عربستان این اقدام را انجام داد؛ مسأله ای که تعجب همگان را برانگیخت و دخالت مستقیم ریاض در استعفای الحریری را ثابت کرد.

نظرات بینندگان