arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

پاسخ مقتدا صدر به فرزند طالبانی: راه آغاز گفت‌وگو فقط بطلان همه‌پرسی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان و فرزند جلال طالبانی رئیس جمهوری سابق فقید عراق از مقتدا صدر رئیس جریان صدر خواسته برای آغاز گفت و گو میان اربیل وبغداد واسطه شود.

به گزارش ایرنا، در بیانیه ای که از سوی دفتر مقتدا صدر روز پنجشنبه منتشر شد آمده است که قباد طالبانی در تماس تلفنی با مقتدا صدر از او خواسته است که برای آغاز گفت و گو میان دو طرف و بازگشت به قانون اساسی میانجیگری کند.

بر اساس بیانیه، مقتدا صدر نیز در پاسخ تاکید کرده است که همه پرسی انجام شده در کردستان عراق بر خلاف قانون اساسی بوده است و بازگشت به قانون اساسی بدون بطلان آن امکان پذیر نیست.

وی افزوده است که وقتی برگزاری همه پرسی ( در روز 25 سپتامبر / سوم مهرماه امسال) از اساس با قانون اساسی مغایرت دارد چگونه می تواند بدون باطل کردن آن، به سوی پایبندی به قانون اساسی رفت.

مقتدا صدر در خصوص اختلاف اربیل با بغداد بر سر بودجه منطقه کردستان عراق نیز گفت که کشور در وضعیت اقتصادی دشواری بسر می برد و از نظر او تفاوتی میان شهروندان عراقی در جنوب و مرکز تفاوتی با ساکنان شمال ندارد و نباید مردم و زندگی آنان را وارد اختلافات سیاسی کرد.

نظرات بینندگان