arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

هاشمی: مدیریت شهری تهران در امداد رسانی به هموطنان بحران زده فعالتر از گذشته خواهد شد

رییس شورای شهر تهران از آمادگی مدیریت شهری برای امدادرسانی به هموطنان زلزله زده خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس شورای شهر تهران از آمادگی مدیریت شهری برای امدادرسانی به هموطنان زلزله زده خبر داد.

به گزارش سرویس شهری «انتخاب»، محسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با نقش شهرداری تهران در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور گفت: تلاش داریم که نقش بخش امداد رسانی و مدیریت بحران شهرداری تهران با توجه به توانمندی وامکانات آن در حوادث غیرمترقبه افزایش یابد تا بتوانیم به هموطنانمان یاری برسانیم.

رییس شورای شهر تهران گفت: ستاد مدیریت بحران تهران از ساعتی پس از وقوع زلزله شب گذشته در غرب کشور فعال شده است و شهرداری تهران نیز با توجه به وظایف و امکانات خود در این ستاد نقش موثری ایفا می کند.

هاشمی افزود: دکترنجفی، شهردار تهران در نخستین ساعات صبح امروز جهت پیگیری موضوع کمک رسانی به هموطنانمان در ستاد مدیریت بحران حاضر شده است و شورای شهر تهران نیز به صورت ویژه‌ای این موضوع را دنبال می کند.

محسن هاشمی گفت: در حوادثی نظیر زلزله، امدادهای 24 ساعت نخست تاثیر ویژه‌ای دارد و کمک های بعدی در جهت مراقبت از کسانی است که در زلزله بی خانمان شده و نیاز به اسکان موقت، مواد غذایی، مواد شوینده و کمکهای حیاتی دارند و با تماس‌هایی که با استانهای زلزله زده ایلام وکرمانشاه برقرار شده است، مشخص شده، نیروی انسانی جهت امداد در منطقه وجود دارد و نیاز به مواد غذایی، پتو و تجهیزاتی نظیر توالتها وحمامهای صحرایی و چادر جهت اسکان موقت وجود دارد که خوشبختانه ارسال سریع این نیازها با توجه به موجود بودن آنها در مرز مهران برای زائران اربعین، به مناطق زلزله زده امکان پذیر است و برای ارسال ماشین آلات نیز هماهنگی های لازم در حال انجام است.

رییس شورای شهر تهران در خاتمه گفت: اعضای شورای شهر تهران ضمن همدردی با هموطنان آسیب دیده در تلاش است تا تمهیدات لازم جهت تسریع در ارسال کمکهای مدیریت شهری وهمچنین مشارکت شهروندان برای یاری رساندن به هموطنان زلزله زده صورت گیرد.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان