arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶

نقش محرمانه ارتش انگلیس در جنگ یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحقیقات نشان می‌دهد نیروهای انگلیسی مسئول آماده‌سازی ارتش سعودی برای شرکت در جنگ یمن هستند که نتیجه‌ای جر آوارگی، گرسنگی و مرگ مردم بی‌دفاع نداشته است.

به گزارش انتخاب، «دیلی میل» در نسخه امروز یکشنبه خود به افشاگری درباره نقش محرمانه انگلیس در جنگ یمن پرداخت.

نقش محرمانه ارتش انگلیس در جنگ یمن

به گفته این رسانه انگلیسی، بیش از ۵۰ نیروی نظامی بریتانیا وظیفه آموزش به نیروهای عربستان سعودی را بر عهده دارند که به جنگ یمن اعزام می‌شوند.

این درحالی است که تاکنون هزاران غیرنظامی در این نبرد خونین که از آن به «جنگ کثیف» تعبیر می‌شود، جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته «اندرو میشل» از اعضای حزب محافظه‌کار و دبیر سابق انجمن «توسعه بین‌الملل»، دخالت ارتش انگلیس بخشی از همدستی شرم‌آور بریتانیا با عربستان سعودی برای آزار مردم یمن است.

این درحالی است که انتظار می‌رود تا پایان سال میلادی جاری (۲۰۱۷)، حدود ۱۵۰ هزار کودک یمنی در نتیجه جنگ نابرابری که بر کشورشان تحمیل شده، جان خود را از دست بدهند.

گفتنی است نقش انگلیس در آموزش نیروهای سعودی تنها زمانی فاش شد که ارتش به اشتباه تعدادی عکس و اطلاعات در این زمینه منتشر کرد.

به گفته سازمان ملل، در نتیجه این جنگ که از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و شدیدترین بحران انسانی جهان لقب گرفته است، حدود ۱۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در همین راستا، میشل از دولت لندن خواست تا پاسخگوی این رسوایی باشد حال‌آنکه انتظار می‌رود پارلمان انگلیس نیز از این بابت، دولت را مورد بازخواست قرار دهد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان