arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶

پوتین: تمام کشورها باید مانند روسیه تسلیحات شیمیایی را کنار بگذارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهوری روسیه در نامه‌ای خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس کشورهای عضو سازمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای از تمام کشورها خواست تا تمام ذخایر تسلیحاتی شیمیایی خود را نابود کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه از تمام کشورها خواست تا ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را نابود کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت: «ما از تمام کشورهایی که تسلیحات شیمیایی دارند می‌خواهیم تا همانند ما رفتار کرده و تمام تلاش خود را برای تکمیل نابودی ذخایر باقیمانده تسلیحات شیمیایی خود به کار گیرند».

وی در ادامه از کشورهایی که هنوز عضو چهارچوب قانونی و بین‌المللی کنوانسیون منع گسترش تسلیحات شیمیایی نیستند خواست تا هر چه سریعتر به آن بپیوندند.

بنا بر این گزارش، پوتین در نامه‌ای که خطاب به هیأت‌های اعزامی به بیست‌و دومین کنفرانس کشورهای عضو سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی که امروز در وبسایت کاخ کرملین منتشر شد، تأکید کرد، آخرین بسته از ذخایر تسلیحات شیمیایی روسیه در تاریخ 27 سپتامبر نابود شد.

وی در ادامه این اقدام را «گامی مهم به سمت جهانی پایدارتر و مسئول‌تر» خواند و گفت: «اطمینان دارم که تجلی اداره محکم سیاسی به ما اجازه می دهد تا به هدف مشترکمان برای ایجاد جهانی عالی از تسلیحات شیمیایی دست یابیم».

بنا بر این گزارش، بیست و دومین کنفرانس کشورهای عضو سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی از تاریخ 27 نوامبر (دوشنبه 6 آذرماه) تا اول دسامبر (جمعه 10 آذرماه) در لاهه برگزار می‌شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان