arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶

آژیر هشدار حمله هسته‌ای پس از 30 سال دوباره در هاوایی به صدا در می‌آید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسئولان هاوایی اعلام کردند که از این پس هر ماه آژیر هشدار حمله هسته‌ای به طور آزمایشی در جهت آمادگی برای مقابله با هرگونه حمله موشکی احتمالی از سوی کره شمالی در این منطقه به صدا در می‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این آژیر حمله هسته‌ای برای اولین بار بعد از گذشت حدود 30 سال به مدت 60ثانیه در بیش از ۴۵۰ منطقه در سراسر جزایر مرکزی اقیانوسیه در ۱۱:۴۵ ظهر روز جمعه به طور آزمایشی به صدا در می‌آید.

این آزمایش از این پس اولین روز کاری هر ماه تکرار خواهد شد.

همزمان با آزمایش آژیر هشدار حمله هسته‌ای در هاوایی در اعلام‌های عمومی از ساکنان این مناطق درخواست می‌شود که داخل خانه‌ها بمانند و بیرون نیایند.

رئیس آژانس مدیریت بحران هاوایی در یک پیام ویدئویی اعلام کرد که این اقدام در راستای آمادگی‌های مقدماتی برای مقابله با هرگونه تهدید انجام می‌شود اما وی به طور خاص به کره شمالی اشاره نکرد.

استفاده از آژیر هشدار حمله هسته‌ای در دهه ۱۹۸۰ و پس ازنزدیک شدن به پایان جنگ سرد کنار گذاشته شد.

سخنگوی آژانس مدیریت بحران هاوایی اعلام کرد: انفجار تنها یک سلاح هسته‌ای 150 کیلو تنی در پرل هابر در جزیره اوآهو باعث کشته شدن ۱۰ هزار نفر در محل انفجار و چندین مایلی اطراف آن می شود.

اوآهو یکی از جزایر هاوایی است که در حال حاضر یکی از مهمترین مراکز فرماندهی نظامی آمریکا در این منطقه قرار دارد و به عنوان یکی از اهداف احتمالی هرگونه حمله هسته‌ای کره شمالی به آمریکا تلقی می‌شود.

برچسب ها: کوبا ، آژیر ، هسته ای
نظرات بینندگان