arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶

وزیر ارتباطات: تمامی مدل‌های اپل از 14 آذرماه رجیستری می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح رجیستری برای تمامی مدل‌های تبلت و گوشی شرکت اپل از تاریخ 14 آذرماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی با بیان این که اجرای فاز دوم عملیاتی طرح شناسنامه‌دار کردن گوشی‌های موبایل برای مبارزه با قاچاق برای تمام مدل‌های گوشی و تبلت برند اپل انجام می‌شود، گفت: خریدارانی که تا تاریخ 14 آذرماه قصد خرید دارند باید به اصالت گوشی‌ خریداری شده توجه کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین تمامی واردکنندگان این محصول ملزم هستند کالای وارداتی را در گمرک ثبت و شناسنامه‌دار کنند تا موظف به ارائه‌ی خدمات پس از فروش باشند.

گفتنی است؛ وزارت ارتباطات و فناوری به تازگی اعلام کرد با تصمیم کارگروه ساماندهی و مقابله با قاچاق تلفن همراه، مرحله دوم طرح ثبت گوشی تلفن همراه (رجیستری) از چهاردهم آذرماه آغاز می شود.

این مرحله همه مدل های گوشی و تبلت آیفون (اپل) را شامل می شود و به تدریج در هفته های بعدی سایر مدل های گوشی و تبلت را زیر پوشش می گیرد.

برای ثبت و فعال سازی گوشی های مسافری براساس چهارچوب ابلاغ شده گمرک جمهوری اسلامی ایران اقدام می شود. گوشی تلفن افرادی که به عنوان مسافر یا گردشگر وارد کشور می شوند یا رومینگ خارجی دارند، به مدت ۳۰ روز در کشور فعال است.

با اجرای این طرح، برای هیچکدام از دستگاه های گوشی و تبلت که تا پیش از تاریخ اجرای هر مرحله فعال شده است مشکلی به وجود نمی آید اما پس از آن فقط گوشی هایی فعال می شود که از مبادی قانونی وارد کشور شده است.

نظرات بینندگان