arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶

اردوغان: ترکیه مقابل سازمان‌های تروریستی قد خم نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که ابرهای سیاه بر سر اقتصاد ترکیه و تهدیدات ناشی از تروریسم بخشی از عملیات کثیفی است که تلاش می‌شود در کشور اجرا شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی خود در آنکارا در اتاق بازرگانی این کشور گفت: ترکیه در برابر سازمان‌های تروریستی قامتش خم نخواهد شد و همچنین در برابر هرگونه عملیات کثیف و توطئه شکست نخواهد خورد.

وی ادامه داد: اکنون ترکیه کنونی متحد، بزرگ بوده و مردم آن برادرانه در کنار یکدیگر هستند. ممکن است برخی تلاش کنند که تجار را از یکدیگر جدا کنند اما شما اجازه این اقدام را ندهید. باید دیگر جایی برای نیروهای فتح الله گولن (فتو) وجود نداشته باشد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه اظهاراتش به شدت انتقادهای مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت نفت و کاهش قابل توجه ارزش لیر ترکیه گفت: ممکن است برخی ترکیه ۲۰ سال گذشته را نشناسند. امروز بازار بورس ترکیه رکورد پشت رکورد می‌شکند.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش از رشد نزدیک به سه و نیم برابر نسبت به ۱۵ سال گذشته تمجید کرد و گفت: کسانی که ملت ترکیه را مورد هدف قرار دادند در طول تاریخ شکست خوردند.

همچنین اردوغان در مراسم دیگر با انتقاد از رشد استفاده از گوشی‌های همراه هوشمند در مکه و مدینه گفت: مردم در شبکه‌های اجتماعی حتی در مکان‌هایی مانند مکه، بیت‌الله الحرام و مسجد نبی در مدینه به جای عبادت وقت خود را تلف می‌کنند. متاسفانه تکنولوژی که برای تسهیل زندگی ما لازم است به طور تدریجی ما را از روند زندگی منحرف می‌کند و درواقع جهان ما متعلق به افرادی است که تلاش می‌کند زندگی بدون تکنولوژی را تجربه کنند.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش از تصمیم گیرندگان، خانواده‌ها و معلمان خواست که درباره خطرات اعتیاد به موبایل‌های هوشمند سکوت نکنند.

وی ادامه داد: هر روز که ما در این باره اقدامی انجام می‌دهیم این مشکل رشد می‌کند. نه تنها حال ما بلکه آینده ما نیز تحت تهدید قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: تکنولوژی نباید ماهیت یک کشور را مورد هدف قرار دهد. مسلمانان نمی‌توانند سلاح‌های کشتار جمعی مانند سلاح اتمی داشته باشند زیرا این تکنولوژی برخلاف ذهنیت و تفکرات اسلامی مسلمانان است زیرا اندیشه‌های اسلامی براساس عدالت و بخشش است. ما به طور مبنایی باید مخالف مشروعیت استفاده از اینگونه سلاح‌ها علیه مردم بی گناه هستیم.

وی در ادامه از کشورهایی انتقاد کرد که خود از منع استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای دفاع می‌کند اما درواقع خود ده‌ها هزار کلاهک هسته‌ای دارد.

برچسب ها: اردوغان ، تروریسم
نظرات بینندگان