arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶

AFCتوپ را به زمین دربارسعودی انداخت!/بازی ایران و عربستان سیاسی‌تر شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیته اجرایی ای‌اف‌سی اعلام کرد که تصمیم دارد فرمت فعلی دیدارهای رفت و برگشت این رقابت ها را بر اساس قوانین این مسابقات، برای نمایندگان عربستان سعودی، امارات و قطر حفظ کند ولی از ایران نامی به میان نیامد به این معنی که احتمال دارد بازی در کشور ثالث باز هم ادامه پیدا کند.

AFCتوپ را به زمین دربارسعودی انداخت!/بازی ایران و عربستان سیاسی‌تر شد!

به گزارش انتخاب به نقل از تابناک، با وجود همه پیش بینی ها ازجلسه امروز کمیته اجرایی خبر دقیقی بیرون نیامد . این در حالی است که با توصیه کمیته مسابقات ای اف سی قرار بود تیم ها از بازی در زمین بی طرف منع شوند. امروز کمیته اجرایی این کنفدراسیون به ریاست چونگ مونگ جیو، نایب رئیس کنفدراسیون، تشکیل جلسه داد و موافقت کرد که همه کنفدراسیون عضو که در این زمینه مشکل دارند، باید با دولت های متبوع شان در این زمینه مذاکره کرده و اجازه نامه ویژه برای برگزاری دیدارهای شان دریافت کنند. با این وصف و در صورت مقاومت دولت ها در برابر سفر نمایندگان به کشورهای متخاصم این دیدار ها بازهم باید در زمین بی طرف برگزار شود!

ای اف سی همچنین با تصمیم کمیته مسابقات برای فرستادن نمایندگان عالی رتبه برای میانجی گری بین کشورهای متخاصم و پیدا کردن راه حلی برای برگزاری مسابقات که به طور معمول به طور رفت و برگشت برگزار می شود، موافقت کرد. جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، که در جلسه حضور داشت، نیز از برگزاری دیدارهای رفت و برگشت حمایت کرد و افزود که فوتبال و سیاست باید از هم جدا باشند.

نظرات بینندگان