arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶

اسنپ از امکان پنهان‌سازی شماره همراه رونمایی کرد

سامانه اسنپ که در هفته‌های گذشته قابلیت «پنهان‌سازی شماره تلفن» را به شکل محدود در اختیار بعضی کاربران و خبرنگاران گذاشته بود، امروز از این سرویس به شکل عمومی رونمایی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سامانه اسنپ که در هفته‌های گذشته قابلیت «پنهان‌سازی شماره تلفن» را به شکل محدود در اختیار بعضی کاربران و خبرنگاران گذاشته بود، امروز از این سرویس به شکل عمومی رونمایی کرد و خبر داد که در راستای ایمن‌سازی سفرهای خود و حفظ حریم خصوصی کاربرانش (مسافر و راننده)، سرویس مورد بحث را به دست شهروندان مشهدی رسانده است، هرچند در آینده‌ای نزدیک تمام کاربران این سامانه قادر به بهره‌گیری از این ویژگی خواهند بود.

اسنپ از امکان پنهان‌سازی شماره همراه رونمایی کرد

«حسین مرادقلی»، مدیرفنی اسنپ در رابطه با قابلیت پنهان‌سازی شماره تماس می‌گوید:

«سیستم پنهان‌سازی شماره تلفن چند ماهی در مرحله آزمایشی قرار داشت و اکنون بعد از پشت سر گذاشتن آزمون و خطاهای لازم به مرحله اجرایی رسیده است. این قابلیت در فاز آزمایشی خود از سوی جمعی از خبرنگاران، متخصصان حوزه آی‌تی و کارکنان شرکت اسنپ امتحان شده است. گروه فنی اسنپ پس از جمع‌آوری و بررسی نظرات جامعه آماری مذکور ضعف‌های احتمالی این سیستم جدید را برطرف کردند و آن را به مرحله اجرایی رساندند. این سیستم اکنون به صورت رایگان در اختیار کاربران مسافر و راننده ساکن مشهد قرار دارد و به صورت خودکار فعال است. با این امکان، هنگامی که مسافر و راننده در حین سفر با یکدیگر تماس تلفنی برقرار می‌کنند به جای مشاهده شماره تلفن یکدیگر، یک شماره ثابت مشاهده خواهند کرد.»

بر اساس آزمایش دیجیاتو، در واقع اسنپ یک خط تلفن میانی برای ارتباط میان راننده و مسافر در نظر گرفته است که کاربران می‌توانند از طریق آن با راننده یا مسافر خود تماس برقرار کنند و این تماس بر بستر اینترنت انجام نمی‌شود.

 پنهان‌سازی شماره تلفن در سامانه اسنپ گامی مهم در حفظ حریم خصوصی کاربران این سامانه به شمار می‌رود و در ماه‌های اخیر اسنپ آپدیت‌های امنیتی را جدی‌تر از پیش گرفته است. قابلیت گفتگوی کوتاه یا چت و همچنین اضافه‌شدن ویژگی تشخیص چهره راننده در هر بار فعال شدن حساب راننده جهت جابه‌جایی مسافران از قابلیت‌های دیگری بوده است که مدیرفنی اسنپ در مهر ماه و مسابقات برنامه‌نویسی «کدکاپ» وعده آن را داده بود.

نظرات بینندگان