arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶

ضرب‌الاجل 3 ماهه رئیس‌جمهور زیمبابوه برای بازگرداندن اموال دولتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ضرب‌الاجل 3 ماهه رئیس‌جمهور زیمبابوه برای بازگرداندن اموال دولتی

رئیس‌جمهور جدید زیمبابوه یک دوره عفو سه ماهه را برای بازگرداندن اموال دولتی که توسط افراد و کمپانی‌ها به صورت غیرقانونی در خارج از کشور ذخیره و سپرده شده، اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، امرسون منانگاگوا، رئیس‌جمهور زیمبابوه در بیانیه‌ای گفت: بعد از پایان این دوره عفو در فوریه سال آتی میلادی، دولت افرادی که نتوانسته باشند اموال دولتی را بازگردانند بازداشت و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

منانگاگوا روز جمعه به عنوان رئیس‌جمهور جدید زیمبابوه سوگند یاد کرد و متعهد شد تا با فساد که در جریان حکومت 37 ساله رابرت موگابه، رئیس‌جمهور سابق این کشور فراگیر شده بود، مقابله کند.

منانگاگوا گفت: افرادی که به صورت غیرقانونی بودجه‌ها و اموال دولتی را از کشور خارج کرده‌اند می‌توانند از این مهلت قانونی سه ماهه برای بازگرداندن آنها استفاده کنند و از مجازات و رسوایی‌ای که قانون برای آنها به وجود خواهد آورد، اجتناب کنند.

رئیس‌جمهور جدید زیمبابوه به شدت تحت فشار قرار دارد به ویژه در حوزه اقتصادی که کشور با کمبود شدید ارز خارجی روبروست و به همین خاطر بانک‌ها نمی‌توانند پول نقد به مشتریان ارائه دهند.

منانگاگوا متعهد شده تا اقتصاد کشور را بازسازی و وضعیت معیشت مردم را بهبود بخشد.

وی در بیانیه‌ای گفت: دولت من هیچگونه سستی و تنبلی را تحمل نخواهد کرد و آن را به عنوان بهانه‌ای برای عدم ارائه خدمات به شهروندان، سرمایه‌گذاران و سهامداران می‌داند.

منانگاگوا قرار است در چند روز آتی کابینه خود را اعلام کند و همه منتظرند ببینند آیا او اسامی جدیدی را برای دولت خود معرفی خواهد کرد یا از مقامات دوره موگابه استفاده می‌کند.

نظرات بینندگان