arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶

معصومه ابتکار با رئیس‌جمهوری ایسلند دیدار کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«معصومه ابتکار» معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده روز چهارشنبه در ادامه دیدارهای خود با مقامات ایسلند با «گودنی یوهانسون» رئیس‌جمهوری این کشور در ریکیاویک دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش انتخاب، معاون رئیس‌جمهوری کشورمان که برای شرکت در اجلاس مقامات سیاسی زن به ریکیاویک پایتخت ایسلند سفرکرده است، در دیدار با گودنی یوهانسون، این اجلاس را برای توسعه و ارتقا روابط در حوزه زنان مهم ارزیابی کرد.

وی همچنین با اشاره به سهم ٥٦ درصدی زنان در آموزش عالی و بسیاری حوزه های دیگر، حضور موفقیت‌آمیز در عرصه ورزش، هنر و مشارکت‌های مدنی و اجتماعی به‌ویژه در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها را بخشی از پیشرفت‌های حوزه زنان در ایران عنوان کرد.

ابتکار از برنامه‌های دولت و حمایت جدی رئیس‌جمهوری ایران درزمینهٔ افزایش سهم زنان در موقعیت‌های مدیریتی و همچنین تسریع در تصویب لوایح و قوانین حمایتی از زنان را از اولویت‌های کاری دولت دوازدهم معرفی کرد.

معاون رئیس‌جمهوری کشورمان در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان کرد که ایران ازجمله کشورهایی است که قربانی جنگ بوده و تلاش جدی برای توسعه صلح در منطقه دارد.

وی افزود: امروز مشکلاتی مانند جنگ و تروریسم منجر به ناپایداری در منطقه شده و ایران نقش مهمی در مقابله با خشونت و افراط گری در منطقه دارد.

ابتکار ادامه داد: مساله یمن و مسلمانان روهینگیا نیز باید در اولویت اقدامات جامعه جهانی قرار گیرد و از ظهور رویکردهای افراطی پیشگیری شود.

«گودنی یوهانسون» رئیس‌جمهوری ایسلند نیز در این ملاقات ضمن خوشامدگویی به خانم ابتکار، توجه جدی ایسلند بر توانمندسازی زنان را مورداشاره قرارداد و دراین‌باره اظهار داشت که برگزاری اجلاس جهانی مقامات سیاسی زن در ایسلند می‌تواند زمینه مناسب برای گفتگو بین زنان مؤثر در سطح سیاسی را فراهم سازد.

وی بر نقش مهم آموزش در ارتقا جایگاه زنان اشاره و ان را به‌عنوان کلید مهم مشارکت در عرصه‌های مختلف جامعه توصیف نمود.

رئیس‌جمهوری ایسلند همچنین نقش نامطلوب جنگ و خشونت در منطقه خاورمیانه و ضرورت هم‌افزایی در کاهش خطرات را مورداشاره قرارداد.

در پایان طرفین بر ضرورت توسعه روابط دو کشور در سطوح مختلف و زمینه‌های مناسب تبادلات به‌ویژه در حوزه علمی و فناوری و ارتقا سطح مبادلات تجاری و اقتصادی تأکید کردند.

ابتکار پیش‌ازاین با «گولگور پورواورسون» وزیر امور خارجه ایسلند نیز دیدار داشته است.

او علاوه بر سخنرانی در اجلاس جهانی مقامات سیاسی زن، ملاقات با مقامات سیاسی کشورهای مختلف را در برنامه خود دارد.

اجلاس جهانی مقامات سیاسی زن در سال ٢٠١٧ با میزبانی دولت و پارلمان ایسلند و با شرکت زنان مؤثر در سطوح سیاسی مختلف همچون روسای جمهوری و معاونین، وزرای زن و نمایندگان زن پارلمان از سراسر جهان در ریکیاویک برگزار می‌شود. تبادل‌نظر و تجارب و توسعه روابط در حوزه زنان و خانواده ازجمله اهداف این برنامه است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان