arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶

دولت سوریه با پیشنهاد تمدید مذاکرات ژنو ۸، مخالفت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیئت نمایندگان دولت سوریه با پیشنهاد دی‌میستورا مبنی بر تمدید مذاکرات ژنو ۸ مخالفت کرد.

به گزارش روسیاالیوم، یک منبع در هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو گفت که استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل، پیشنهاد تمدید این مذاکرات را مطرح کرده اما این پیشنهاد با مخالفت هیئت نمایندگان دولت سوریه روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، دی‌میستورا پیشنهاد تمدید مذاکرات تا پانزدهم دسامبر (24 آذر) را با هیئت نمایندگان دولت سوریه مطرح کرده، اما این هیئت ضمن مخالفت با تمدید مذاکرات، بر پایبندی خود به زمان مشخص شده برای پایان مذاکرات در دعوتنامه رسمی که همان روز یکم دسامبر(10 آذر) است، تاکید کرد.

دی‌میستورا پس از دیدار با هیئت نمایندگان دولت سوریه که امروز چهارشنبه وارد ژنو شدند، به خبرنگاران گفت: گفت‌وگویی طولانی و مفید با هیئت دولت سوریه داشتیم و فضای مذاکرات سازنده بود.

دی‌میستورا همچنین از توافق صورت گرفته بین او و هیئت نمایندگان دولت سوریه برای ادامه گفت‌وگو‌ها در جریان دیدار رسمی امشب خبر داد.

از سوی دیگر نصر الحریری رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو گفت که معارضان سوری از روسیه و کشورهای دیگر خواستند که به منظور یافتن حل سیاسی طی 6 ماه آینده بر دمشق فشار بیاورد.

حریری با بیان " مذاکرات باید ابتدا در خصوص مسائل انسانی و بازداشت شدگان پیشرفت کند"، مدعی شد که تعداد بازداشت شدگان نزد دولت سوریه به 200 هزار نفر می‌رسد.

وی افزود: معارضان پیش‌شرطی برای مذاکرات ندارند، اما در حال برنامه‌ریزی برای بررسی جزئیات انتقال سیاسی در سوریه از جمله سرنوشت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه هستند.

حریری گفت: در حال حاضر آغاز مذاکرات مستقیم با نمایندگان دولت سوریه درباره قانون اساسی و انتخابات در شرایطی غیر ممکن است.

هشتمین دور مذاکرات ژنو از روز سه‌شنبه آغاز شده و دی میستورا روز گذشته با نمایندگان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و هیئت معارضان سوری دیدار کرد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان