arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶

نقد عملکرد مجلس در ایران با حضور مطهری، مجید انصاری و سبحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشست «مجلس شورای اسلامی، انتظارات و عملکردها» با حضور دکتر علی مطهری ، حجت الاسلام مجید انصاری و دکتر حسن سبحانی از سوی گروه سیاست نظری انجمن اندیشه و قلم برگزار می‌شود.

به گزارش انتخاب، این نشست روز 11 آذرماه از ساعت 15:30 در سالن مجتمع فرهنگی الرحمن واقع در خیابان قرنی، نرسیده به پل کریم خان، کوچه دهقانی نیا برپا می شود.

نقد عملکرد مجلس در ایران با حضور مطهری، مجید انصاری و سبحانی

در پیش درآمد این نشست آمده است:

دهم آذرماه امسال، هشتادمین سالروز شهادت آیت الله مدرس است که روزمجلس شورای اسلامی نامگذاری شده است.
سیدحسن طباطبایی قمشه مشهور به آیت الله مدرس، به نماد نماینده مستقل وشجاع در نظام پارلمانی ایران تبدیل شده است و پس از مقاومتهای او در برابر استبداد رضاخانی وی به شهرستان خاف تبعید و سپس در دهم آذرماه 1316 به شهادت رسید.
اکنون 37 سال از تاسیس مجلس شورای اسلامی سپری شده است و با توجه به ذهنیت تاریخی منفی مردم ایران نسبت به مجلس تشریفاتی شورای ملی بعد از کودتای 28 مرداد، انتظار آزادی خواهی، تکثر، مقابله با تخلفات قانونی و دفاع از حقوق ملت در کنار تصویب قوانین و نظارت بر اجرای آن از ابتدای انقلاب از مجلس شورای اسلامی وجود داشته است.

اما ده دوره مجلس شورای اسلامی تا چه میزان در تحقق این انتظارات موفق بوده‌اند؟
کدام یک از مجالس از حمایت مردمی بیشتر برخودار بوده و کدام یک در عمل به وظایف خود کارنامه بهتری داشته اند؟
اولویتهای مجلس شورای اسلامی در حال حاضر کدامند؟
مردم و نخبگان کشور چه میزان برای رفع مشکلات به سازوکار کنونی مجلس امیدوارند و آیا ساختار مجلس برای نقش‌آفرینی بهتر نباید دستخوش تغییراتی شود؟

در نشست مجلس شورای اسلامی، انتظارات وعملکردها، که توسط انجمن اندیشه وقلم 11 آذرماه ، با حضور دکتر علی مطهری ، نایب رییس فعلی مجلس شورای اسلامی و نماینده دوره های هشتم و نهم ، حجت الاسلام مجید انصاری ، معاون پارلمانی سابق ریاست جمهوری و نماینده دوره های نخست، دوم،سوم، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی و دکتر حسن سبحانی اقتصاد دان ونماینده دوره های پنجم،ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی برگزار می گردد این موضوع بررسی خواهد شد.
حضور کلیه علاقمندان در این نشست آزاد است.

نظرات بینندگان