arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶

زلزله‌ی 6.1 ریشتری در هجدک استان کرمان / زمین لرزه در همه شهرستان‌های کرمان احساس شد / تا این لحظه تلفات جانی گزارش نشده؛ مصدومیت 51 نفر / به ۱۵۰۰ خانه خسارت وارد شد

زلزله ای به قدرت 6.1ریشتر هجدک در استان کرمان را لرزاند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زلزله‌ی 6.1 ریشتری در هجدک استان کرمان / زمین لرزه در زرند، سیرجان و کرمان نیز احساس شد / تا این لحظه تلفات جانی گزارش نشده / ۳۰ خانه تخریب شد

زلزله ای به قدرت 6.1ریشتر هجدک در استان کرمان را لرزاند.

به گزارش «انتخاب»، زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر در ساعت شش و دو دقیقه هجدک از بخش کوهساران شهرستان راور در استان کرمان را لرزاند. این زلزله در شهرهای زرند، سیرجان و کرمان نیز احساس شد.

بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری این زلزله در عمق ده کیلومتری زمین و با فاصله 37 کیلومتر از هجدک کرمان به وقوع پیوست.

استانداری کرمان: زلزله به اماکن عمومی خسارت وارد نکرده
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۶:۴۵

مدیر کل مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه استانداری کرمان اعلام کرد: فقط به منازل مسکونی خسارت وارد شده است و گزارشی مبنی بر اینکه خسارتی به اماکن عمومی(بیمارستان ها و مدارس) وارد آمده است، نداشته ایم.

بنیاد مسکن: به حدود ۱۵۰۰ خانه خسارت وارد شد
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۶:۴۵

علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: برآورد نهایی از خسارت زلزله ۶.۱ ریشتری امروز کرمان ساعت ۱۸ اعلام می‌شود؛ با این حال تخمین می‌زنیم که به حدود ۱۵۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد شده است.

شرکت فرودگاه‌ها: شرایط فرودگاه کرمان عادی است
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۶:۴۴

شرکت فرودگاه ها اعلام کرد که از همان دقایق اولیه وقوع زلزله امروز در استان کرمان، بازدیدهای میدانی از مناطق عملیاتی و فنی فرودگاه بین‌المللی کرمان انجام شد که نشان می‌دهد هیچ گونه خسارتی به تاسیسات و ابنیه و مراکز حساس فرودگاه وارد نشده و تمامی پرسنل در صحت و سلامتی به سر می‌برند.

پایان اسکان اضطراری در ۴ روستای زلزله زده تا ساعاتی دیگر
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۶:۴۴

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر بااشاره به امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده کرمان گفت: چهار روستا احتیاج به اسکان موقت و اضطراری داشتندکه با هماهنگی های انجام شده اسکان اضطراری آنها تا قبل از ساعت ۱۵:۳۰ تمام می شود.

آخرین آمار مصدومان : ۵۱ نفر
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۱:۵۸

سرپرست اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان زلزله کرمان را ۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین دغدغه احتمال سرمازدگی در شب در مناطقی است که مردم از ترس خارج از منزل حضور دارند.

کولیوند با اشاره به اعزام تیم ارزیابی بهداشت و مبارزه با بیمارها به مناطق زلزله زده، ادامه داد: تاکنون به شبکه آبرسانی آسیبی وارد نشده است.

علت پایین بودن آمار تلفات: خانه‌ها پس از زلزله سال۸۳ مقاوم سازی شده اند
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۰:۵۶

علت پایین بودن آمار تلفات و خسارات زلزله‌های شدید هجدک از زبان معاون استاندار کرمان: خانه‌های این مناطق پس از زلزله سال۸۳ بازسازی و مقاوم سازی شده است.

️دستور ویژه معاون اول رئیس جمهوری برای کمک به زلزله زدگان
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۰:۵۵

جهانگیری در تماس تلفنی با استاندار کرمان علاوه بر قرار گرفتن در جریان اقدامات انجام شده، دستور ویژه برای کمک به زلزله زدگان را صادر کرد.

معادل زغال‌سنگ در بخش کوهساران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۰:۵۲

فرماندار راور گفت: معادن اشکیلی، اسدآباد، باب‌نیزو و هجدک در بخش کوهساران راور به دلیل زلزله صبح امروز تعطیل شد. به گفته او، تمامی معادن زغال‌سنگ در بخش کوهساران راور تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

پس لرزه ها به 32 مورد رسید / بزرگترین پس لرزه 5.5 ریشتر
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۰:۵۱

پس لرزه ها به 32 مورد رسید. بزرگترین پس لرزه 5.5 ریشتر گزارش شده. تمام مناطق دارای سکنه شهرستان های راور - شهداد - کرمان - کوهبنان - گلباف به صورت زمینی ارزیابی شد.

تاکنون 38 مصدوم ( با ترومای سطحی حین فرار ) به مراکز درمانی مراجعه کرده اند .

ارزیابی بهداشت از مناطق آسیب دیده آغاز شده است.

40 منزل مسکونی قدیمی در راور آسیب دیده
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۰:۵۰

هلال احمر اعلام کرد: 40 منزل مسکونی قدیمی در راور آسیب دیده. بیشترین خسارت زمین لرزه به روستای گورگ از توابع هجدک در شهرستان راور وارد شده است

آخرین وضعیت زلزله از زبان استاندار کرمان
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۰:۴۹

رزم حسینی، استاندار کرمان گفت: همه شهرستان‌های استان کرمان این زلزله را احساس کردند. بلافاصله پس از وقوع زلزله تیم‌های اجرایی، جمعیت هلال احمر و ... برای رسیدگی به وضعیت زلزله بسیج شدند.

به گفته او، خوشبختانه این زلزله تا کنون تلفات جانی در بر نداشته است، اما مقداری خسارات به دام‌ها و خانه های قدیمی وارد شده است که در حال برآورد کردن خسارات زلزله هستیم تا به ستاد بحران کشور اعلام کنیم.

او همچنین گفت: اکیپی متشکل از معاونت عمرانی و سایر مسئولین مربوطه توسط بالگرد به منطقه زلزله زده اعزام شدند، شایان ذکر است که علوم پزشکی کرمان و ارژانس ما آمادگی کامل را دارند.

مصدوم زلزله کرمان کیست؟
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۰:۴۸

یک مصدوم زلزله بامداد امروز کرمان دانشجوی یکی از خوابگاه های کرمان است که در هنگام خروج از ساختمان و سقوط از ارتفاع دچار مصدومیت جزئی شده است
گشت هوایی اورژانس در منطقه در حال بررسی مناطق زلزله زده است و بر اساس آخرین گزارش تا کنون مصدومیت ناشی از زلزله در روستاها گزارش نشده است.

٣٠ پس لرزه تا کنون
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۰:۴۸

آخرين آمار مرکز زلزله نگاری کشور از صبح امروز تا به اين لحظه مناطق مختلف استان کرمان از جمله هجدک، چترود، شهداد و كهنوج بالاى ٣٠ بار لرزیده‌اند.

مصدومیت 42 تن حین فرار در زلزله
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۰:۲۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین تعداد مصدومان ۶.۱ ریشتری در این استان را ۴۲ نفر اعلام که حین فرار دچار مصدومیت شدند و همچنین تاکید کرد: مصدومیت ناشی از ریزش آوار زلزله در روستاها گزارش نشده است.

حمیدرضا رشیدی نژاد با اشاره به اعزام گشت هوایی اورژانس در مناطق زلزله زده، اظهارکرد: روستاهای هجدک، هروز، گورک، دوران، هرجند، ده قاضی، بخش کوهساران از توابع راور، کلیه روستاهای مناطق کوهپایه، اندو هجرد و روستاهای مناطق شهداد و گلبافت، همچنین شهرهای گلبافت و شهداد، توسط هشت تیم ارزیاب اعزامی به طور کامل بازدید شده و مصدوم یا فوتی تا این لحظه گزارش نشده است.

بنابراعلام وبدا، وی همچنین اضافه کرد: ۴۲ مصدوم به دلیل ترس و فرار ناشی از زلزله در بیمارستان شهید باهنر کرمان پذیرش و اکثرا به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند یک مصدوم زلزله بامداد امروز کرمان دانشجوی یکی از خوابگاه های کرمان است که در هنگام خروج از ساختمان و سقوط از ارتفاع دچار مصدومیت جزئی شده است. بر اساس آخرین گزارش تا کنون مصدومیت ناشی از ریزش آوار زلزله در روستاها گزارش نشده است.

زلزله کرمان تاکنون ۱ مصدوم داشته
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۴۵

سخنگوی اورژانس کشور گفت: زلزله کرمان تاکنون ۱ مصدوم داشته است.

بیست و چهارمین پس لرزه
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۴۴

بیست و چهارمین پس لرزه در کرمان با قدرت 3 و 3 دهم ریشتر، ساعت 8:19 امروز رخ داد.

همه جايگاههاي سوخت فعالند
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۴۳

جعفر سالاري نسب، مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه كرمان گفت: همه جايگاههاي سوخت با حداكثر فراورده در اين استان فعالند. به گفته او، گروه بحران همان دقايق اوليه پس از بروز زلزله تشكيل شده و به همه جايگاهها محموله اضافي بنزين ارسال شده است.

استقرار مردم کرمان در خیابان ها و پارک ها
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۴۱

برخی از مردم کرمان هم اکنون در خیابان ها و پارک ها مستقر هستند.

زلزله‌ی 6.1 ریشتری در هجدک استان کرمان / زمین لرزه در زرند، سیرجان و کرمان نیز احساس شد / تا این لحظه تلفات جانی گزارش نشده / ۳۰ خانه تخریب شد

اعزام تیمی از سپاه به منطقه
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۴۰

فرمانده سپاه راور کرمان گفت: بلافاصله تیمی از سپاه ناحیه راور بعدازوقوع زلزله درمحل حضوریافت . خدا را شکر تلفات جانی نبوده فقط چند راس دام تلف شده وتعدادی خانه قدیمی تخربب شده است.

وی از اعلام امادگی جهت امداد و کمک رسانی هم استانی ها تشکر کرد.

تصویری از مناطق زلزله زده
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۲۱

زلزله‌ی 6.1 ریشتری در هجدک استان کرمان / زمین لرزه در زرند، سیرجان و کرمان نیز احساس شد / تا این لحظه تلفات جانی گزارش نشده / ۳۰ خانه تخریب شد

تصویری از تخریب دیوارهای قدیمی هجدک راور در شمال استان کرمان
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۲۰

زلزله‌ی 6.1 ریشتری در هجدک استان کرمان / زمین لرزه در زرند، سیرجان و کرمان نیز احساس شد / تا این لحظه تلفات جانی گزارش نشده / ۳۰ خانه تخریب شد

زلزله 5.1 ریشتری شهداد کرمان را لرزاند
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۷

دقایقی پیش زلزله‌ای به قدرت 5.1 ریشتر شهداد کرمان را لرزاند.

 

 

۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۵

زلزله دیگری با بزرگی 4 ریشتر هجدک را برای چندمین بار لرزاند.

زلزله خسارت جانی نداشته
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۴

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی وقوع زلزله 6.1 ریشتری اعلام کرد: روستاهای هجدک، هروز، گورک، دوران، هرجند، ده قاضی، بخش کوهساران از توابع راور، کلیه روستاهای مناطق کوهپایه، اندو هجرد و روستاهای مناطق شهداد و گلبافت، همچنین شهرهای گلبافت و شهداد، توسط هشت تیم ارزیاب اعزامی به طور کامل بازدید شده و مصدوم یا فوتی تا این لحظه گزارش نشده است.

دکتر "سید محمد صابری" در تشریح آخرین وضعیت مصدومان زلزله هجدک در شمال استان کرمان گفت: خوشبختانه تا کنون این زلزله هیچ خسارت جانی نداشته است.

وی ادامه داد: تاکنون تنها خرابی دیوارهای قدیمی و تلفات دامی گزارش شده است.

براساس این گزارش همچنین بنا بر اعلام ستاد بحران استانداری کرمان تاکنون زلزله 5.1 ریشتری شهداد، تنها یک مصدوم را داشته است.

۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۴

زلزله دیگری به بزرگی 5.5 ریشتر در ساعت هفت و چهار دقیقه برای چندمین بار هجدک را لرزاند.

اعزام پنج تیم ارزیاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان به محل زلزله
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۳

بنا به اعلام مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه در پی وقوع زلزله 6.1 ریشتری هجدک کرمان پنج تیم از پایگاههای چترود، هجدک، شهداد، گلباف و سیرچ به مرکز وقوع زلزله اعزام شدند.

همچنین مرکز مدیریت بحران(EOC) دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حضور اعضا فعال شد و آمبولانس ها و چند دستگاه اتوبوس آمبولانس در حال آماده باش قرار گرفتند.

۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۳

شاهین فتحی در مورد گزارش تکمیلی زلزله استان کرمان گفت:بر اساس گزارش دریافتی از مرکز ‎ کنترل و هماهنگی عملیات استان کرمان تا کنون حدود ٣٠ باب منزل مسکونی دارای تخریب و بدون تلفات انسانی بوده است.

۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۳

جلسه ستاد بحران استان در محل استانداری کرمان به ریاست استاندار تشکیل شد.

۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۲

زلزله دیگری با بزرگی 4.2 ریشتر هجدک را لرزاند. به گزارش ایسنا به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری این زمین لرزه در ساعت 6:27 در عمق ده کیلومتری از زمین به وقوع پیوست.

اعزام تیم‌های ارزیاب
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۲

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطقی از استان کرمان که زلزله رخ داده است خبر داد.
شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد دو زلزله‌ای که دقایقی قبل هجدک و شهداد در استان کرمان رخ داد اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب برای بررسی‌های اولیه به منطقه اعزام شده‌اند .

۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۲

به گفته مقامات محلی تا این لحظه گزارشی از تلفات دریافت نشده است و تنها تعدادی از منازل قدیمی در برخی از روستاها تخریب شده است.

دو پس لرزه 5.1 و 4 ریشتر در هجدک
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۱

معاون امور فنی و عمرانی استانداری از وقوع دو پس لرزه به قدرت های 5.1 و 4 ریشتر در منطقه هجدک در استان کرمان خبر داد.

"سید مصطفی آیت الهی موسوی" با اشاره به اعزام اکیپ های ستاد بحران، نیروی انتظامی، بخشداری و دهیاری ها به منظقه تصریح کرد: در حال بررسی خسارات احتمالی در منطقه هستیم .

۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۱

گزارش های جدید مرکز لرزه نگاری حاکی است پس لرزه های 4 و 3.8 ریشتری به ترتیب در ساعت های شش و نوزده دقیقه و شش و بیست و یک دقیقه در این منطقه به وقوع پیوسته است.

 

 

نظرات بینندگان