arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶

نتانیاهو بدون دعوت به نشست اتحادیه اروپا می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بینیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نزدیک به ۱۰ روز پیش در نشست حزب اسرائیلی لیکود گفت که به زودی برای شرکت در نشست آتی وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا و دیدار با آنان راهی بروکسل می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کانال ۱۰ تلویزیون "اسرائیل" ضمن اشاره به این مطلب، افزود: هیچ مقام اتحادیه اروپا از او دعوت به عمل نیاورده است.

اظهارات نتانیاهو، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا را غافلگیر کرد؛ به نحوی که گفت: «من هیچ اطلاعی از سفر آتی نتانیاهو به بروکسل ندارم.»

این منبع خاطرنشان ساخت: ادعای نتانیاهو مبنی بر اینکه برای دیدار با وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا به بروکسل دعوت شده است، خشم مسئولان آلمانی و فرانسه را برانگیخت، زیرا این سفر در چارچوب پروتوکل دیپلماتیک انجام نمی‌گیرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اولین پرسشی که از نتانیاهو پس از شرکت در این نشست می‌شود، مساله فلسطین و رفتارهای اسرائیل در مناطق فلسطینی است.

این در حالی صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای شرکت در نشست وزیران خارجه اتحادیه دعوت به عمل آورد. این نشست در ماه آینده برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان