arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶

مهاجرانی: ایران می‌تواند شگفتی‌ساز شود / مدل دفاع و ضدحمله جواب نمی‌دهد؛ باید جاه‌طلب باشیم

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید بازیکنان باکیفیت و حضور مربی بادانشی مانند کی‌روش می‌تواند موجب خلق شگفتی برابر پرتغال، اسپانیا و مراکش شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهاجرانی: ایران می‌تواند شگفتی‌ساز شود / مدل دفاع و ضدحمله جواب نمی‌دهد؛ باید جاه‌طلب باشیم

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید بازیکنان باکیفیت و حضور مربی بادانشی مانند کی‌روش می‌تواند موجب خلق شگفتی برابر پرتغال، اسپانیا و مراکش شود.

به گزارش ایسنا، قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شب گذشته در کاخ کرملین برگزار شد و بر خلاف انتظارات تیم ملی ایران در گروه دشواری با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش هم‌گروه شد تا به نوعی در گروه مرگ برای ایران قرار بگیرد.

حشمت مهاجرانی سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین با اشاره به شگفتی‌هایی که در دور مقدماتی جام جهانی رقم خورد اظهار کرد: چه کسی فکر می‌کرد ایتالیا و هلند در دور مقدماتی حذف شوند و در عوض ایسلند و پاناما به جام جهانی بیایند؟ پس احتمال خلق شگفتی در جام جهانی بسیار بالا است و نباید از صعود ایران به دور بعد غافل شویم. تیم ملی ما در سخت‌ترین گروه ممکن قرار گرفت اما بازی اول با مراکش یک نقطه عطف برای ما محسوب می‌شود. من در مراکش حضور داشتم. آن‌ها بازیکنان حرفه‌ای بسیار خوبی دارند و جزو تیم‌های خوب آفریقا محسوب می‌شوند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: هر پنج تیم آفریقایی حاضر در جام جهانی جزو تیم‌های خوب هستند و از شانس‌های صعود به مرحله بعد محسوب می‌شوند و نباید حریف آفریقایی خودمان را دست کم بگیریم. اگر به تیم ملی خودمان نگاه کنیم متوجه حضور بازیکنان لژیونر پرتعدادی می‌شویم. از بعد از جام جهانی ۱۹۷۸ این تعداد بازیکن لژیونر در فوتبال ایران بی‌سابقه بوده است. بازیکنان ما در عین جوانی بسیار پرقدرت و باتجربه هستند و می‌توانند تیم ملی را به مرحله بعد برسانند. آن‌ها استعداد زیادی در فراگیری علوم فوتبال دارند. چندین فاکتور وجود دارد که به تیم ملی فوتبال ایران کمک می‌کند.

او ادامه داد: بازیکنان خوب در کنار یک مربی با دانش و جاه‌طلبی ایران موجب می‌شود که ایران را جزو شانس‌های خلق شگفتی بدانیم. من معتقدم ایران می‌تواند این کار را انجام دهد ولی باید تدارکات خوبی را برای تیم ملی بیندیشیم.

مهاجرانی با بیان این که بازی با تیم‌های ضعیف هیچ کمکی به ایران نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در بازی‌های اخیر با تیم‌هایی بازی کردیم که نسبت به ما ضعیف‌تر بودند و عملا تیم ملی آن‌ها را تحت فشار قرار داد. در چنین شرایطی نقاط ضعف تیم ملی مشخص نمی‌شوند پس باید با تیم‌هایی بازی کنیم که به تیم ملی فشار وارد کنند و بدانیم نقاط ضعف‌مان کجا است.

سرمربی سابق تیم ملی با بیان این که تیم ملی با چه روشی می‌تواند مقابل پرتغال،‌ اسپانیا و مراکش موفق شود گفت: باید بازیکنانی را داشته باشیم که از نظر بدنی تا پایان دور گروهی آمادگی لازم را داشته باشند. کی‌روش به بازیکنانی نیاز دارد که قدرت حمل توپ بالایی داشته باشند و در آن واحد تصمیم‌گیری کنند. هر چقدر تعداد این بازیکنان زیاد باشد درصد موفقیت ایران افزایش می‌یابد. نباید فقط به دفاع کردن و ضد حمله زدن فکر کنیم. فکر می‌کنم مدل ۲۰۱۴ در این دوره کارساز نمی‌شود اما تصمیم‌گیرنده نهایی کارلوس کی‌روش است.

مهاجرانی با اشاره به توانایی‌های سرمربی پرتغالی تیم ملی گفت: کی‌روش نشان داده استاد انتخاب تاکتیک‌های مناسب است. او به خوبی رقبای ایران را آنالیز می‌کند و با یک روش مناسب مانع از موفقیت رقبای ایران می‌شود. به شخصه اعتقاد زیادی به کی‌روش دارم و امیدوارم او به همراه بازیکنانش ایران به دور بعد جام جهانی برساند.

برچسب ها: مهاجرانی ، جام جهانی
نظرات بینندگان